Jump to content
  • Duyurular

    • kocakafa

      Yeni Üyelik   11-02-2017

      Merhaba, herkes foruma yeniden üye olmalı. Üye olduktan sonra lütfen posta kutunuzun spam - gereksiz klasörünü kontrol ediniz. Hala sorun yaşıyorsanız mail adresinizi veya kullanıcı adınızı: infoplanetdp@gmail.com'a mail atınız.
SABRE

Formula 1 2017 Sezonu

Recommended Posts

SABRE    556
SABRE

skysports-f1-calendar_3843359.jpg?20161130153330

 

Sezon ilk yarış Avustralya GP ile başladı. Uzun zaman sonra bir kırmızıyı 1. sırada gördük. :) Ferrari bu sene Mercedes'le baş edecek bir araba yapmış, sezonun geri kalanında neler olacak göreceğiz. Benim gibi takip edenlerin yazıp çizmesi için başlığı açtım. :D 

 

 

  • Like 2

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
TamerÇ.    74
TamerÇ.

Yeni kurallar ve gelişen arabalarla rekabet tekrar sağlanabilir umarım. Son senelerde aşırı zevksiz sıradan yarışlar izledik. Ferrari umarım rekabete tekrar katılır :good: 

 

Eskilerin McLaren sevdalısı son zamanlarda Ferrarici oldum :D Tabi bunun bir numaralı sebebi de İceman Raikkonen :D 

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
Nedural    24
Nedural
awalanche    239
awalanche
TamerÇ., 27.03.2017 - 02:32 tarihinde yazdı:

Eskilerin McLaren sevdalısı son zamanlarda Ferrarici oldum :D Tabi bunun bir numaralı sebebi de İceman Raikkonen :D 

 

Bu noktaya tamamen katılıyorum. Ham'ın iticiliği de etken oldu tabii ki. :D 

 

Çin'i görmeden hız konusunda bir şey demek doğru değil.

 

 

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
SABRE    556
SABRE

Sıralama turları yakındı zaten bu bile başlı başına bir gösterge. Onu geçtim Ham 6 tur önce girdi pite Vettel'den. En azından çekişmeli bir sezon olacağını işaret ediyor, o bile mutluluk verici. Hele bir de Ferrari'nin aksiyonun içinde olması. :yahoo:

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

Sezon öncesi testlerde yine bir Ferrari balonu ile karşı karşıyayız diye çok emindim. Nedeni Ferrari her sezon öncesi testlerde bir gösteriş yapar, sezon başlangıcında o kadar da favori olmadığını diğer takımlar gösterirdi ya da doğru yaptıklarını sezon içinde gelişim çabası içinde bozar tüm yılı domine eden bir takım ile sezona noktayı koyardık. Bu sene başlangıcından itibaren farklı hareket etmeye başladılar. Tüm takım neredeyse sessizliğe büründü, geçmiş senelerde takım patronu bir açıklama yapar insanlar da yarışlara gerek yok kupayı verelim yeni sezon için çalışmaya başlasınlar diye düşünürdü. :) Şaka bir yana, daha temkinli değişen kurallara daha iyi çalışılmış bir şasi, gelişimi devam eden bir motor ile karşımıza çıkmış olması sanırım tüm F1 taraftarlarını sevindirmiştir. Bar takımından bu yana sezonu domine eden tek araç dönemini umarım bu sene geride bırakır, çekişmeli bir sezona merhaba deriz.

 

Mercedes zaten şampiyona da favori takım, Ferrari sezonun ilk yarışında araç dinamiklerinin kendini tam olarak ortaya çıkmadı pistte 1. gelse de yine favori takımı önceki senelere nazaran daha fazla rahatsız edeceğini gösterdi. Tabi sezoniçi gelişim yarışında eskisi doğru yaptıklarını bozmadan devam etmeleri çok önemli.. Burada şuanki durumda zirveyi zorlayacak diğer takım Redbull'un neler yapabileceği.. Reno motorundan gelişim noktasında güzel haberler gelse de Newey'in önceki senelere nazaran daha az projede yer alma ihtimali keyifleri bir nebze olsun kaçırabilir. Ama benim temennim en azından sezonun avrupa ayağına geçmeden 3 takım 6 pilot kafa kafaya, kıran kırana yarışabilecekleri araçları takımların hazırlayabilmesi...

 

Yeni kurallarla birlikte araçlar daha geniş bir yapıya büründüler. Viraj hızları çok daha fazla artacağını hem testlerde, hem de geride bıraktığımız yarışta gördük. Pilotlar daha fazla G kuvvetine maruz kalacaklar.. Köpek balığı kanatçıkları ve T kanatlar göze çarpan ilk detaylar.. Bu haliyle araçlar daha güzel bir görünüme sahip oldular bence.. Bu sene araçüstü görünümde en çok göze çarpan Toro Rosso, turuncu renge dönen Mclaren ile pembe renge bürünen Force India heralde... V12, V10 motorlar devrindeki görkemli bir F1 aracı ile karşı karşıya kalmak hayal oldu ancak önceki senelerde eşek arısına benzer çirkin çelimsiz görüntüye nazaran çok daha iyi sanırım..

 

Avusturalya'daki yarışa gelecek olursak; Mercedes'te Rosberg'den boşalan koltuğa geçen Bottas'ın sönük performansı karşısında Hamilton'u yaklaşan Vettel tehditine karşı yanlız bırakması sonucunda Mercedes daha aceleci bir karar ile yanlış stratejisi sonucunda sezonun ilk yarışını Ferrariye kaptırdı. Benim için yarışın özeti bu şekilde.  Ham'ın ilk stintte lastiklerde sorun yaşaması, pit stoptan sonra Verstappen'in arkasında lastikleri daha hızlı tüketmesi ayrı bir etmen... Ferrari ve Vettel'in bu yarışta tüm faktörlerin kendi tarafına çalışması da ayrı bir nokta.. Ferrari'nin belki de bu sene en doğru hareketi aero performansını çok yüksek seviyelere çıkarmış olmaları.. Hatırlarsanız önceki senelerde aracı diğerlerine karşı geride bırakan, hatta kontralarla savaşan Ferrari pilotları bunun en güzel örnekleriyken, hem testlerde hem de yarışta araç üstü görüntülerde bile sürüşü çok daha kolay bir araç ile Ferrari pilotları mutluluklarını dile getirmişti. Redbull testlerden sonra yeni bir paket ile sezona başlayacaklarını açıklasalar da özellikle Ricardo için yarış haftasonu çok çabuk bitti. Tabi RBR bugüne kadar hızlı gelişim gösterebilen, problemlerin üstesinden gelebilen bir takım olarak kendini kanıtladığından motor konusunda sorun yaşamazlarsa Mercedes ile Ferrari'ye bir okadar hızlı yetişecektir.

 

Son olarak Mclaren-Honda için birkaç şey söylemek ister insan ama Honda cephesinde işleri yoluna bir türlü koyamayan üretici karşısında yılların takımı da çaresiz kalmış durumda.. Takımın pilotu Alonso içinde şampiyonluk hayalleri yine başka bahara kalmasına yol açması üzüntü verici bir durumken hem F1'in domino taşlarından Mclaren'in gridin en arkasına demir atması yine ayrı üzüntü verici bir olay. Testlerde yine sorunlarla boğuşan takım en kısa zamanda zirve için savaş verir hale gelmesi yine F1 severleri mutlu edecek bir gelişme olacak sanırım.

 

Konudan konuya atladım, görüşlerimi bir o kadar da hızlı yazdım, hatam varsa affola :)

 

, AasgaarDvoLuNDagR düzenlendi
  • Like 2

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
MidNighT    43
MidNighT

Sıkı bir F1 takipçisi olarak başlığı yeni görüyorum ve görünce de çok mutlu oldum. İlk izlemeye başladığım yıllarda Schumi'nin de etkisiyle bir Ferrari taraftarı olmakla birlikte Avusturalya GP'deki galibiyetlerinden çok tek takımın dominasyonundan kurtulduğumuzu (en azından şimdilik öyle gözüküyor) görmek beni daha çok mutlu etti. Bu sadece Merco için değil 2000'lerin başında Ferrari, arkasından Renault (tek sezon BrawnGP) ve RBR için de geçerli. Yakın geçen yarışlar, kıyasıya mücadeleler (Schumi-Hakkinen veya Schumi-Montoya gibi) izlemek, tuttuğum takım veya pilotun galibiyetinden daha çok keyif veriyor bana her zaman.

 

Tek üzüldüğüm nokta ise Mclaren-Mercdedes yıllarından beri fanatiği olduğum (ki Senna'nın yeri her zaman ayrıdır) Iceman'in ilk yarıştaki görece düşük performansı. Sanırım başımı öne eğerek ister istemez Kimi'nin yaşlandığını kabul etmem gerek ve en verimli yıllarını ralli vb serilerde harcadığı için de hafiften küskünlük duymalıyım kendimce. Ferrari'yi şampiyon yapan son pilotun 2. şampiyonluğunu alabileceğine ianancım ise nedense hala canlı içimde.

 

Ayrıca yazmak istediğim bir çok şeyi yazan sevgili AasgaarDvoLuNDagR'a sonuna (özellikle son paragrafına) katılıyorum. Ham belki geç bir pitstopla yarışı kazanabilirdi. Gerçi kendisini şahsen pek sevmesem de agresif yarış tarzı gerilerde olduğu zaman keyifli bir seyir sunmakta. Açıkçası Rosberg'den boşalan koltuğa Bottas yerine Verstappen gelseydi neler olurdu hayal etmek bile istiyorum çünkü kesinlikle hem Ham'a hem de diğer takımlara karşı Merco'da yapabileceklerini düşündükçe heyecanlanıyorum.

 

Bu kadar uzattıktan sonra off-topic olarak V12 olmasa bile V10 veya V8 atmosferik motorlarla, devir limiti olmadan yakıt ikmalinin de dönmesiyle sporun çok daha keyifli olacağı düşüncesindeyim. Ve ayrıca, motor sporlarının zirvesi olan F1'in bütçe, test ve gelişim kısıtlaması olmadan eski ihtişamlı günlerine dönmesi, Schumi'nin bir an önce iyileşmesi ve nice Iceman galibiyetleri dileğiyle, boş geçişli ve heyecanlı bir sezon geçiririz umarım.

  • Like 3

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
hocam    76
hocam

Ferrari'nin dahil olmadığı hiçbir F1 yarışı bana tat vermiyor.

 

9_d.jpg

 

Michael Schumacher anısına..

 

, hocam düzenlendi
  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

Ben de ilk yarışa göre umutlarım, sezon öncesiden çok daha fazla dominasyon dönemi sonuna geldiği yönünde ancak Ferrari beni şaşırtmayacak diye de korkularım hala mevcut malesef.. Testlerde uçan bir Ferrari, sezon başladığında zirveyi tehdit eder diyoruz ya kenar yönetiminin saçma pitstop taktikleri başarısız strateji belirlemeleri ile sürücülerinin yarışları mahvetmeleri ya da sezon içi gelişim yarışında geri kalmaları doğru parçaları da bozmalarıyla sezon ortasında havlu atmasını yıllardır dejavu gibi izler olduk.. Özellikle geçen sene takım öyle açıklamalar yaptılar sezon boyunca öyle çaresiz kaldılar ki Ferrari F1'den biran önce çekilsin istedim.

 

V6 dönemi turbo ve hibrit teknolojisinin dahil olmasıyla öyle güçlü bir hale geldi ki V12 ya da V10 motorlara geri dönme ihtimallerini imkansıza yakın sanırım. Heralde şuanki teknolojiyi ve gelişimi V10 motorlara geçişi ile araçları durdurabilmek için ya yere metal bir bağlantı ile tutturmaları ya da savaş uçlakları uzay araçlarını durdurabilmek için kullandıkları paraşütleri dahil etmeleri lazım heralde.. zira şuanki V6lardan bile öyle devasa güç almaya başladılar ki daha büyük hacimlerde rokete dönerler araçlar sanırım.. Bu nedenle benim tahminim en iyi ihtimal V8 veya en kötü yakıt sınırının kalkması ile kısık motor modları yerine motorları tamamen açıp, benzin tasarrufu yaparak yarışı bitirmeye çalışan pilotların yerini yarışın sonuna kadar zorlayabilen araçları görmek herkesi memnun eder ki bunun yanında eski ihtişamlı sesleri yakalayamasak da en azından gölgesinde bir F1 motor sesi duymuş oluruz. Bir de yakıt ikmali yasağı kalkarsa işte gerçek strateji, satranç oyunlarının ortaya çıktığı bir şöleni herkesi ayrıca mutlu eder sanırım...

 

MidNighT, 03.04.2017 - 19:58 tarihinde yazdı:

Tek üzüldüğüm nokta ise Mclaren-Mercdedes yıllarından beri fanatiği olduğum (ki Senna'nın yeri her zaman ayrıdır) Iceman'in ilk yarıştaki görece düşük performansı. Sanırım başımı öne eğerek ister istemez Kimi'nin yaşlandığını kabul etmem gerek ve en verimli yıllarını ralli vb serilerde harcadığı için de hafiften küskünlük duymalıyım kendimce. Ferrari'yi şampiyon yapan son pilotun 2. şampiyonluğunu alabileceğine ianancım ise nedense hala canlı içimde.

 

Rai için bu noktada katılmadığım veya kabul etmek isteğim bir düşünce malesef.. Sebebi ise hem Rai'den kaynaklı karakteri ve en büyük nedeni Ferrari takımıdır. Rai her ne kadar gridin en yaşlı pilotu da olsa her geçen sene F1 araçlarını kullanmak daha da kolaylaştı. Bu seneyi yeni kurallarla dahil etmeyebiliriz ancak önceki senelerde kimse bana Rai'nin yaşlandığı için o sonuçları aldığını kabul ettiremez sanırım... Kısa bir özet geçersem şampiyon olduğu yılın ardından sonraki sezonda en azından sezon ortasından itibaren takımın şaibeli hareketleri ve devamında Alonso için gönderilmesi ile başlayan tekrar Ferrariye dönüp bu zamana kadar gelmesinde Rai'den çok daha fazla bu sonuçlarda takım etkili oldu. Burada tek parantez açılacak durum ise F1'e dönüşü Reno ile bu işin içinde olan birçok kişiyi bile yanıltarak elde ettiği başarılar hala F1'de ses getirebilecek bir pilot olduğunu gösterdi bence.. Rai, Ferrarideki 2. döneminde Alonso ve Vettel ile takım arkadaşı olmasının yanında başta da belirttiğim üzere karakteri ve politik bir kişiliğe sahip olmayışı ile önüne konulan kontratta 1-0 geriye düşmesi performasının burada olmasınını sağlayan en büyük etmen.. Bunun yanında takım arkadaşlarına nazaran daha az hırslı olması da beni kızdıran bir başka özelliği.. :) Alonso döneminde takımın tüm enerjisini ve ümitlerini tek pilota yöneltmesi Reno'da etkileyici performansı Rai'yi tekrar potaya soktu ancak Ferrarinin burada F1 takımları arasında en saçma en çirkin bulduğum tek pilot ya da 1. pilot kavramını en göze sokar şekilde uygulaması Rai'nin yıllarının harcanmasına neden olduğunu düşünüyorum. Vettel ise Şumi'den sonra tekrar alman pilotun Ferrariye altın çağını yaşatması hayalleri ve 4 şampiyonluk ile genç olduğu kadar gelecek planları kurulabilecek bir pilot olması nedeniyle kontratında takım arkadaşının konumu belirlemesinde elini fazlasıyla kuvvetlendirdi. Rai ile çok iyi anlaşabilmesinin yanında kendini tehdit edebilir pozisyonda görmek istemeyeceği ve bunu da takımı arkasına alarak kontratına eklettiğine adım gibi eminim.. Vettel bunu Redbullda hem Weber hem de Ricardo ile çok iyi yaşadığı için elindeki bu kozu çok iyi değerlendirdi bence..

 

Bu sebeple geride bıraktığımız yıl da çok iyi gösterdi ki takım tüm enerjisini Vettel'e, Vettel'den artanı da Rai'ye verdi ve vermeye devam edecek... Vettel geçen sene yarış performansı olarak başarılı bir yıl geçirmediği gibi, çok basit pilotaj hatalarıyla geriye düşse bile Ferrari hem daha iyi stratejileri Vettel için değerlendirip pist üstünde bile aynı performansa sahip 2 aracından 1 tanesini üste çıkarmak için mantıklı açıklaması olmayan pitlere de imzasını atması takımın bu seneki senaryolarında başrol için kime karar verdiğini açık bir şekilde gösterdi... Bence Ferrari için zirve yolunda Rai bir araç, takımlar şampiyonluğunda amaç Vettel'in şampiyonluğu.. Haklı da olabilir zira elinde daha genç ve gelecek planı yapmaya müsait bir pilot Vettel.. Özellikle kontratı biten Vettel'i küstürüp ellerinden kaçırmayı kesinlikle istemeyecektir.. Bunun için hem zaferler elde edebileceği bir araç ile zafer yolunda kendi menfaatine kararlar alabilen bir takım olarak Vettel'i sene sonunda yeni kontrata ikna edebilmesi Ferrarinin öncelikli planı..

 

Ferrari sezon sonuna kadar kazanabilen bir araç konumunu korursa, Rai'den beklenilen ve istenilen Vettel'in arkasını koruması, Vettel'in yanında maksimum puanı toplaması, Vettel'in patladığı yarışlarda en kötü podyumda olmasıdır. Vettel kazanan araç ile birlikte bireysel hatalar yapıp kendi yarışını sonuçlandırırsa, Rai bu yarışlardan podyumda zirvede yer alıp, puan tablosunda 2 pilotun yer değişebilecek durumda olmaması üzerine takım Rai üzerine oynar ama Ferrari bu sonuca asla izin vermek istemeyecektir..

 

Sezonun 2. yarışı Çin GP geldi. Avusturalya'ya nazaran daha gerçekçi bir yarışa imkan vermesi ile birlikte araçların performanslarını daha net görebileceğimiz ve yeni kuralların sonuçlarını getirelerini/götürülerini daha iyi masaya yatırabilecek bir haftasonunu bize sunabilmesi nedeniyle önemli.. Benim asıl korkutan ya da çekintiğim nokta ise geçişlere uygun bir pist olması yanında yeni kuralların araç geçişlerinde ve araç takiplerinde pilotlara ne kadar zorluk çıkarabileceği, aksiyon ve geçişler noktasında kısır bir haftasonunu geride bırakacakmışız gibi geliyor. Avusturalya, araç takibi ve geçişleri zorlaştırması noktasında bir ipucu vermesinin yanında geçişlere çok uygun bir pist olmaması da beni hem tedirgin eden hem de bu haftasonu yanılmayı çok istediğim bir yarış olacak heralde..  Son oalrak takım olarak çok fazla hazetmesem de RBR'nin yeni paketi ile daha güçlü bir performans ile podyum savaşı veren takım sayısının 3'e çıkması ayrıca sevindirici bir gelişme olacaktır benim için :)

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
MidNighT    43
MidNighT
AasgaarDvoLuNDagR, 15 saat önce tarihinde yazdı:

V6 dönemi turbo ve hibrit teknolojisinin dahil olmasıyla öyle güçlü bir hale geldi ki V12 ya da V10 motorlara geri dönme ihtimallerini imkansıza yakın sanırım. Heralde şuanki teknolojiyi ve gelişimi V10 motorlara geçişi ile araçları durdurabilmek için ya yere metal bir bağlantı ile tutturmaları ya da savaş uçlakları uzay araçlarını durdurabilmek için kullandıkları paraşütleri dahil etmeleri lazım heralde.. zira şuanki V6lardan bile öyle devasa güç almaya başladılar ki daha büyük hacimlerde rokete dönerler araçlar sanırım.. Bu nedenle benim tahminim en iyi ihtimal V8 veya en kötü yakıt sınırının kalkması ile kısık motor modları yerine motorları tamamen açıp, benzin tasarrufu yaparak yarışı bitirmeye çalışan pilotların yerini yarışın sonuna kadar zorlayabilen araçları görmek herkesi memnun eder ki bunun yanında eski ihtişamlı sesleri yakalayamasak da en azından gölgesinde bir F1 motor sesi duymuş oluruz. Bir de yakıt ikmali yasağı kalkarsa işte gerçek strateji, satranç oyunlarının ortaya çıktığı bir şöleni herkesi ayrıca mutlu eder sanırım...

Haberleri takipteysen V8'ler tekrar gündemde ve şu sıralar en büyük eksi olan ses için de çalışma dahilindeler. Zaten günümüz teknolojisinde alınan güç nedeniyle ağırlık/güç oranı olarak v6 turbo (ve mevcut ek elektrikli motorların ağırlığı tabi ki) veya V8 atmosferik en iyi alternatif. Yanlış anlama kesinlikle v10 veya v12 isteğimden değil, keza mevcut V6 turbolar zamanının V12lerinden bile hızlı, sadece onların çıktığı devir ve seslerine özlem benimki. Sanıyorum (bahsettiğim gibi) yakıt ikmalinin dönüşü ve devir limitinin kalkmasıyla tekrar strateji ve tam gazla kullanılan motor savaşlarına dönmek herkesi çok daha mutlu edecektir, en azından beni eder. Ayrıca M. veya B. lastik tedarikçilerinin  ya da en azından P.'ye alternatif bir üreticinin spora girmesi de lastik savaşını kızıştırarak pist üstünde oynanan satrancı tekrar bizlere sunar. O dönem sıralama seansları bile ayrı keyifti, kim ne kadar yakıtla çıktı, yarışta hangi tur kaç liltre yakıt alacaklar gibi fikirker üretir, kuru kuru, DRS'ye rağmen geçiş olmayan yarışlar izlemezdik. Alınacak yakıt pitstop süresini belirler, geç girmek şimdinin askine bir avantajdı ve son ana kadar zorlardı pilotlar. Sadece çıkınca karşılaşacağı trafiği değil, aldığı lastik belki yumuşak hamur olmasına rağmen ağır yakıt yükü nedeniyle daha çabuk aşınır ve ekstra pistop yaparlardı. Şimdi belli, giriyorlar pite biliyorsun ki bi askilik olmazsa max 3-3.5 saniyede bitiyor ve çıkacağı yer aşağı yukarı belli. Erken giren (Avusturalya GP'deki Hamilton olayındaki gibi) bir strateji hatası yoksa büyük avantaj elde ediyor. Hatta geçen sene takimlardan bir çok feyk pitsop hazırlığı gördük; dışarı çıkıp geri giren mekanikerleri :D

 

Rai konusuna gelecek olursak; yaşlanmış derken kastettiğim kesinlikle yetenek veya hırs anlamında değil kesinlikle keza F1 dışı aktiviteleri bunun en canlı örneği bence. Her zaman yarışmaktan keyif alan ve bunu gerek çim biçme makinasyıla gerekse de buz üstünde karting yaparak gösteren bir insan. Demek istediğim eskisi gibi kazanmaya odaklı olmak yerine daha çok (senin de dediğin) gibi piste çıkarım, işimi yaparım modunda. Zaten Ferrari her daim 1. ve 2. pilot ayrımı yaparak hedeflerine ulaşan bir takım olmuştur. 7 dünya şampiyonu MC den sonra hali hazırda 4 şampiyonluğu olan genç Vettel'le de tarihin altın sayfalarına adını yazdırmak adına 1. pilotu belli ve elinde tutmak için de altın çocuğa gereken ilgiyi de göstermektedir. Şu ana kadar yazdıklarım tekrarın gibi oldu AasgaarDvoLuNDagR ancak o kadar uzun ve detaylı yazmışsın ki bana pek bir şey bırakmamışsın. :beer: 

 

2006 senesinde MC emekli olduktan sonra Rai demiştim ve tarih elbette ki tekerrürden ibarettir. McLaren yıllarında MC'ye kök söktürmüş ve belki de (hatte bence) McLaren'in beceriksizliği nedeniyle de 1-2 şampiyonluk kaybetmiştir. Zaten o dönemin puan farklarına ve yarış istatistiklerine bakarsak pekte haksız sayılmam. Rai hiç gözümü kara çıkarmadı ve hep hem pist üstünde (özellikle efsane telsiz konuşmaları) hem de kişiliği ile emekli olduktan sonra bile takipte kalacağım bir pilot oldu benim için. Leavemealone :yahoo:Şimdi de (aha da buraya yazıyorum) Rai emekli olduktan sonra Verstappen takip edeceğim pilot; genç, yetenekli, agresif ve gözükara sürüş stili ile yaşına rağmen çok olgun ve üstün işler yaptığına inanıyorum.

 

Umarım Ferrari'den gördüğümüz performans tek yarışlık değildir ve sezonun ilerleryen zamanlarında da görmeye devam ederiz. RBR'nin de Newey dehasıyla bizi şaşırtarak Mercedes ve Ferrari yarışına dahil olması çok keyifli bir sezon yaşatacaktır bize. Gönül isterdi ki McLaren da bu yarışta olsun ama Honda'nın pek bir şey yapabileceğine olan inancım 0. Sadece mevcut şasileriyle beraber Mercedes motoru onları ön sıralara taşır ki sözleşmeleri itibariyle bu imkansıza yakın. Umutlar seneye. Çin GP bize sezonun devamı için daha gerçekçi bir tablo gösterecektir, zira bir Monaco olmasa da Avusturalya bir cadde pisti. Dafa fazla uzatmadan şuraya izlemek isteyenler için bir de Çin GP'nin hafta sonu programını da bırakayım ve keyifli seyiler dileyim.

 

Sıralama Turu 08 Nisan Cumartesi 11:00 – 12:00
Yarış 09 Nisan Pazar 10:00

 

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

@MidNighT

 

F1 gündemini yakınen takip ediyorum. V8'lerin gelme ihtimalinin bence asıl nedeni veya söylentilerin çıkması Liberty'nin F1'i Bernie'den alıp yeniden bu spora can vermeye çalışarak daha fazla kar eden bir kuruma dönüştürme çabası.. Bernie her ne kadar F1'i dünya çapında bir spor haline getirse de gelişen dünyanın gerisinde kaldı. Sanal dünya'ya F1'i çok geç soktuğu gibi bu sporun yaşadığı kan kaybını da çoğu zaman kulak asmadı bana kalırsa.. Bu nedenle Bernie'nin elinden alınmasına ben çok sevindim. Liberty bu sporu eski güzel günlerine döndürecek mi bence bu şüpheli ancak Amerika menşeli bu şirket tüketim canavarına çevirip daha fazla kitlenin tüketimi için elinden geleni yapacak ancak bu güzel bir tad mı bırakacak bu noktada benim endişelerim var. Zaman beni yanıltırsa çok mutlu olurum orası ayrı..

 

 

Mevcut V6 motorlardan daha geniş hacimlere geri dönüşteki amaç artan maliyetleri düşürmek ve hibrit motorların teknolojilerinin uzay çağına yaklaşması ile dışarıdaki üreticilerin gözünü korkutması nedeniyle Liberty bu sporu daha iştahlı hale getirmek istediğini hepimiz biliyoruz. Şuanki V6'ların güç/ağırlık oranı, 1000 hpleri devirerek F1 tarihinin rekorunu kırmaları, ulaşılan hızları ile turbo hibrit motor teknolojisinin yol otomobillerine öncülük etmesi takdir edilse de, bu bayrağı taşıma görevinin yanında bu teknoloji için arge üretim maliyetlerinin devasa boyuta ulaşması en büyük handikap. Bir diğer sorun araç seslerindeki olumsuz durum..  V8'lere geri dönüş olacaksa da, bu 2 durum nedeniyle olacak; bu zaten bilinen bir gerçek..   Bu geri dönüş ile, nascardaki gibi benzini içen araçlar gibi yeniden buluşmak mümkün olduğu gibi; V6'ların yakıt sınırını kaldırarak 10-12.000 devirlerde dolaşan araçları, 18.000 devirlere çıkararak aynı başarı elde edilebilir, 18k devirdeki motorun sesi de eskine yaklaşacaktır ancak mevcut sistemdeki MGU-H'ın üzerinde çalışılması gereken bir nokta olacak sanırım. Belki Kers yeniden gündemimize girecek ancak bu Kersleri hiçbir zaman sevmedim umarım bu noktaya hiç gelinmez, ancak yakıt sınırının kaldırılması ve yakıt ikmali ile yeniden heyecan verici yarışları bize sunacaktır bence.. Burada asıl kritik olan maliyetlerin düşürülmesinin önündeki sorun, mevcut hibrit sistem ulaştığı bütçe üzerinde nasıl çalışılır, mümkün müdür orasını bilemiyorum.  F1'in ihtiyacı olan eski atmosferik motorlar mı yoksa şuanki gibi hibrit turbo motorların teknolojide çığır açmasının önündeki engellerin kaldırılması mı? 2 saatlik popcorn eşliğinde gözlere hoş gelen bir filmi izlemek ile bu 2 saat içerisinde bilimkurgu filminin bize yeni gelişmeleri aksiyon sahnelerinin serpiştirildiği bir yapım arasında insanlar bir karar verecek... Tabi tüm bunlar için 2020 sonrasına kadar beklememiz gerekecek..

 

 

Bir diğer konu Vers veledi... Belki yetenekli, belki hırslı belki de şampiyon kumaşına sahip bir pilot ancak geçen sezon yaptıklarından sonra 10 şampiyonluk bile alsa benim için F1'e gelmiş karaktersiz bir pilot olarak varolmaya devam edecek.. Geçen sene yaptıkları ile bir pilotun canına kast edecek kadar şuursuz bir şahsiyet olduğunu gösterdiği gibi F1'in kan kaybına çözüm olarak gözümüze soktukları şımarık, laf dinlemez kurallarda açık bir şekilde yasak olduğu hareketleri yaparak bunun yanına kar olarak kalmasını sağlayan Bernie ve hakemlerin sessiz tutumları ile nefretimi zirveye çıkmasına önayak oldu. Aklı başında olan ve bu sporun bizzat içinde olmuş ve olan herkes tarafından hareketlerinin çok yanlış olmasına rağmen, korunması bile F1'in geldiği asıl noktayı gösteriyor. Bu şahsın RBR gibi bir takımdan gelmesi de karaktersiz bir pilotun çirkef bir takımdan çıkması şaşırtmadı beni.. Bunun yanında Alonso ve Ham hem şampiyon hem de griddeki en yetenekli pilotlar olarak görülebilir ama Vers veledi gibi karakterlerinden dolayı desteklemeyeceğim pilotlar, keza Vettel'de benim için aynı.. Yarış içinde izlenmeyi eğlenceli hale getirmelerini elbet isterim ancak gönül verme anlamında uzak kalıyorlar bana.. Genç veya paralı pilotları bir kenara bırakırsak, gridde Ric veya Hulkenberg daha çok bana hitap ediyorlar... :)

 

Bu gün testlerle başlayacak Çin GP'de Ferrari'den daha çok Mercedes'in performansı ile aradaki farkın ne kadar olacağı beni meraklandırıyor.. Her ne kadar Ferrari Mercedes ile Melborn'de şavaşa bilip galip gelse de, aynı şansı Şangay'da vereceklerini sanmıyorum. Mercedes arayı açıp gitmesin yeter, Redbull da ön tarafa biraz olsun yaklaşırsa öndeki 2 takımdan geride kalacak araç veya araçları kendine hedef belirleyerek galibiyet şavaşının ardında yardımcı senaryo olarak yarışa heyecan katmalarını canı gönülden isterim. Tabi 2 üreticinin yaşadığı problemleri de en kısa sürede çözüp yarışa dahil olabilmeleri bunda Honda biraz ümitsiz bir vaka olarak öne çıksa da Reno ile birlikte bu savaşa dahil olabilecek günlerin yakın olması en büyük temennim. :)

, AasgaarDvoLuNDagR düzenlendi
  • Like 2

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

Sezonun 2. yarışı öncesi sıralama turları sonuçları :

 

1

united_kingdom-2.jpg Lewis Hamilton

Mercedes
  Mercedes.png

   
    2

germany-4.jpg Sebastian Vettel

Ferrari
  Ferrari.png

3

finland-2.jpg Valtteri Bottas

Mercedes
 Mercedes.png

   
    4

finland-2.jpg Kimi Räikkönen

Ferrari
  Ferrari.png

5

australia-2.jpg Daniel Ricciardo

Red Bull
  RedBull.png

   
    6

brazil-2.jpg Felipe Massa

Williams
 Williams.png

7

germany-4.jpg Nico Hülkenberg

Renault

  Renault.png

   
    8

mexico-2.jpg Sergio Pérez

Force India

  ForceIndiaPink.png

9

russia-2.jpg Daniil Kvyat

Toro Rosso
  ToroRosso.png

   
    10

canada-2.jpg Lance Stroll

Williams
 Williams.png

11

spain-2.jpg Carlos Sainz

Toro Rosso
  ToroRosso.png

   
 

 

 

12

denmark-2.jpg Kevin Magnussen

Haas
  Haas.png

13

spain-2.jpg Fernando Alonso

McLaren
  McLaren.png

   
    14

sweden-2.jpg Marcus Ericsson

Sauber

  Sauber.png

15

italy-2.jpg Antonio Giovinazzi

Sauber

  Sauber.png

   
    16

belgium-2.jpg Stoffel Vandoorne

McLaren
  McLaren.png

17

netherlands-2.jpg Max Verstappen

Red Bull
  RedBull.png

   
    18

france-2.jpg Esteban Ocon

Force India
  ForceIndiaPink.png

19

france-2.jpg Romain Grosjean

Haas

Haas.png

   

 

    20

united_kingdom-2.jpg Jolyon Palmer

Renault

  Renault.png

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
SABRE    556
SABRE

Geçen yarıştaki gibi oldu 0.2'lik bir fark var. Ferrari'nin yarış performansı bu sene iyi ama önemli olan arabayı ne kadar geliştirebilecekler. Ama uzun zaman sonra iyi bir sezon olacak gibi, şimdiden gözüken o. :yahoo:

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
TG-    18
TG-

Ferrari bu sene sağlam başladı. Sezon ortasına kadar umutlanmayacağım ama. Geçen sene de yanılmıyorsam 5/5 podyum yapmıştı Ferrari sonrası hüzün. :(

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

Ben de sıralamaları izlerken, son seansa kadar Ferrari bu sefer polü alacak heralde dedim. Ancak Mercedes'in hala cebinde ekstradan kullanabildiği gücü olduğu ortaya çıktı. Önceki yarışa göre bu sefer Hamilton'u tutabilecek tek engel Ferrari olacak sanırım yoksa diğer takımlar Ferrari ve Mercedes'in çok gerisinde olduğu gibi bir Redbull en fazla tek düzlük mesafesi kadar dayanabilecek durumda gibi görünüyor. Mercedes önceki sefer yaptığı strateji hatasının benzerini tekrarlamaz bence, burada 2 takım yarış performansı olarak birbirine yakın yarış çıkarırsa eğer Bottas'ın Hamilton'a yardım etmesi gerekecek... Tabi 5 kırmızı ışık söndüğünde ilk 4'lü aynı şekilde kalkarsa yoksa ortaya çıkacak senaryo her türlü surprize gebe olur.

 

Ferrari kışı en verimli değerlendiren takım olduğu gibi, ne yalan söyleyeyim bu kadar kısa sürede Mercedes'i zorlayabileceğini düşünmüyordum, özellikle geçen sene sezon ortasından itibaren öyle kötü bir görüntü çizmişti ki takım; tüm inancımı kaybetmiştim. Hala Mercedes düzlüklerde hızlı ancak Ferrari'de doğru yolda olduğunu gösterdi. Bu sebeple Ferrari pilotları Mercedes'i pist üstünde geçmesi gerekiyor ki yeni güncellemeler araç takibini zorlaştırdığını söyleyen pilotlar düzlükteki hızlı Mercedes'i geçmek için çok zorlanacak gibi görünüyor. Hamilton için yarın Ferrari pilotlarından daha zor bir gün geçirmeyecek bana göre, tabi ilk virajda lider çıkarsa daha kolay olur gibi sanki... Bir de geçiş konusunu gerçek anlamda burada görücez heralde, zaten drs ile yapaylaşan geçişleri iyice zora sokmaz en son kurallar...

 

Yarın sonuç ne olursa olsun, başladığı gibi biten veya ilk virajı lider dönen pilotun kazandığı bir yarış sonucu ile karşılaşmayız umarım.. Vettel ve Ferrari geceyi uykusuz heyecanla geçirecek heralde :)

 

Son hatırlatmayı da unutmadan yapalım: Yarış yarın sabah 09:00'da :)

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
hocam    76
hocam

2017 Formula 1 Şampiyonası'nın 2. yarışı olan Çin GP'de Mercedes pilotu Lewis Hamilton kazanırken podyumu tamamlayan isimler Ferrari'den Sebastian Vettel ve Red Bull'dan Max Verstappen oldular.

 

5gNNdj.jpg

 

Podyum: ikinci sıra Sebastian Vettel, Ferrari, Yarış galibi Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1, üçüncü sıra Max Verstappen, Red Bull Racing

Islak zeminde başlayan ancak çok hızlı bir şekilde kuruyan pistte gerçekleştirilen yarışı, pole pozisyonundan başlayan ve tüm yarışı kontrol altında götüren Hamilton kazandı.  Hamilton böylece kariyerindeki 54. zaferini kazanarak şampiyonada Sebastian Vettel ile liderliğe ortak oldu. Hamilton bu hafta sonu pole pozisyonunun ardından yarışı kazandı ve aynı zamanda en hızlı turun da sahibi oldu.

 

Ferrari pilotu Sebastian Vettel ilk yarışı kazanmasının ardından bu yarışta 2. olarak kaybı minimum seviyede tutarken podyumu tamamlayan isim, yarışa 16. sıradan başlayarak harika ilk turlarla büyük bir gelişme kaydeden Red Bull pilotu Max Verstappen oldu.

 

Vettel, ikinci sıradan başladığı yarışta ilk başta yerini korudu. Pite rakiplerinden önce gelen ve avantaj kazanmaya çalışan Vettel, Sauber'den Antonio Giovinazzi'nin kazası sonucu güvenlik aracının piste girmesiyle avantajını yitirdi ve dezavantajlı konuma düştü. Vettel, lider sürücülerin güvenlik aracı girdikten sonra araçların pitten geçtiği dönemde pit yapmaları sonucu hem takım arkadaşının hem de Red Bull pilotlarının gerisinde 6. sırada kaldı. 

 

Güvenlik aracı pistten çıkmadan önce Valtteri Bottas spoin atarak gerileyince Vettel 5. sıraya yükseldi ve sıralama Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Raikkonen, Vettel şeklinde oldu. Hamilton yavaş yavaş fark açarken arka tarafta bazı önemli mücadeleler oldu. Verstappen hızlı bir şekilde takım arkadaşı Ricciardo'yu cesurca bir atakla geçerek kurtulurken Ricciardo arkasındaki Ferrari pilotlarını tutmaya başladı. Raikkonen, bir türlü geçmeyi başaramayınca Ferrari pilotları galibiyet mücadelesini kaybetmiş oldular. Vettel bir süre takip ettikten sonra önce takım arkadaşı Raikkonen'i ardından Ricciardo'yu çok cesurca ataklarla geçerek kendisine podyumu, hatta ikinci sırayı getiren hamleyi yapmış oldu.

 

Hızlı bir şekilde 2. sıradaki Verstappen'le farkı kapatan Vettel, tam yakaladığı anda Verstappen'in hata yapmasıyla rahat bir şekilde ikinciliğe yükselmiş oldu. Red Bull pilotlarının 2. kez pite gelmesi etrafındaki diğer pilotların da benzer taktik uygulamalarını sağladı.  Son pit stopların ardından pozisyonlarda bir değişiklik olmadı ve Hamilton yarışı rahat bir şekilde kazanırken Vettel 2. oldu. Podyumu tamamlayan isim Verstappen olurken onu Ricciardo, Raikkonen ve Bottas takip ettiler. Bottas, güvenlik aracından sonra çok gerilemesinin ardından lider grubu yakalamayı başarmış oldu.

 

Startta kuru zemin lastiklerle çok yavaş kalan ve son sıraya düşen, ilk virajda pist dışına çıkan ve sonrasında da yola dönme mücadelesinde duvara temas eden Toro Rosso pilotu Carlos Sainz, koşulları en iyi şekilde kullanmasının ardından 7. olarak harika bir sonuç aldı. Sainz bu arada yarışı liderlerle aynı tur içerisinde tamamlayan son isim oldu. Haas ile ikinci yarışına çıkan Kevin Magnussen 8. olarak bu sene kendisinin ve takımının ilk puanlarını kazanan isim olurken puan tablosunu tamamlayan isimler Force India pilotları Sergio Perez ve Esteban Ocon oldular. 

 

Romain Grosjean 11. olarak puanı kıl payı kaçırırken onu Renault pilotları Nico Hulkenberg ve Jolyon Palmer takip ettiler.

 

Yarışı tamamlayabilen son isimler Williams'tan Felipe Massa ve Sauber'den Marcus Ericsson oldular. Massa ilk turlarda puan alabileceği konumdayken sonrasındaki güvenlik aracı ve sanal güvenlik aracı karmaşasında gerileyen isimlerden oldu. McLaren ile olağan üstü bir yarış çıkaran ve sürekli puan potasında yer alan Fernando Alonso, Carlos Sainz'ın kendisine 7.lik için yaptığı atak sonrasında aracında aktarma organlarında yaşadığı sorunla yarışa erken veda etti.

 

Yarışın başında iyi iş çıkaran Toro Rosso pilotu Daniil Kvyat mekanik sorunla yarışa veda ederken benzer şekilde McLaren'dan Stoffel Vandoorne da yarışı tamamlayamadı.  Sauber ile ikinci yarışına çıkan Giovinazzi, dün olduğu gibi son virajdan sonra hızlanmaya çalışırken ıslak zeminde kontrolünü kaybederek bariyerlere vurdu. Williams'ın çaylak sürücüsü Lance Stroll ise yarışın başında, arkasından gelen Perez'in teması sonucu pist dışına çıktı ve yarışa erken veda etmiş oldu.

 

Sezonun 3. yarışı olan Bahreyn GP, gelecek hafta sonu (16 Nisan) gerçekleşecek.

 

 

M011gN.jpg

, hocam düzenlendi
  • Like 2

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
AasgaarDvoLuNDagR    185
AasgaarDvoLuNDagR

Yarışa dair büyük bir beklentiye sahiptim ve yukarıdaki düşüncelerimin de çoğu yanlış çıkması yanında göreceli olarak sıkıcıydı benim için. Yarış başlarda çok karıştı ancak ortalara gelmeden sonucu belirleyen bir sıralama ile bitti sanki.. İlk yarışta Redbull'un Mercedes'e yaşatığını bu sefer Ferrari yaşadı... Rai ile Vettel Ricardo arkasında çok zaman kaybetmeleri Vettel'e belki de 1. olma şansını yok etti. Aslında bugünün kazananları Hamilton, Vettel ve Redbull kenar yönetimi, kaybedenleri Bottas, Ferrari kenar yönetimi ile göreceli olarak Raikonendir herhalde.. Ferrari kenar yönetimi lideri takip etmeyi tercih ederek hem Redbull pilotlarının kucağına pilotlarını attı, hem de galibiyet şansını pilotunun elinden aldığı gibi Rai'nin daha yukarıda yer alma şansını da yok etti. Redbull kenar yönetimi kendinden daha hızlı 2 takımdan 2 pilotun önüne geçerek hem podyum hem de doğru strateji ile beklediklerinden daha fazla puan alma şansını zeki ve cesur bir planla elde ettiler. Rai'nin ayar sorununa çözüm bulamazsa Ferrari, hem takım hem de Rai için kayıp bir yıl olacağı gibi emeklilik öncesi bizlere güzel bir şöleni çok görmüş olacak... Tabi Rai bunun yanında sabahki yarışta gününde olmadığı için de kötü bir yarış çıkardı sanırım. Bottos bireysel hatası yüzünden altındaki aracın potansiyelini kullanamadığı gibi Alonsonun yanından geçerken yaşadığı şaşkınlık da güzeldi... Geçişler konusunda pilotların ciddi olarak zorlanacak olması can sıkıcı, özellikle Vers veledinin bugün tur bindirmek için önündeki araca 1sn'nin altında yaklaşamayarak defalarca ağlaması bile bizi nasıl bir sezonun bizi beklediğini gösteriyor. 

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
MidNighT    43
MidNighT

Teknik nedenlerden dolayı haftasonu programı esnasında forumdan uzak kaldım. Yarış, hava şartları ve sıralamalardan sonra tam da beklediğim gibi oldu. Araçların geçen seneye nazaran 4-5sn civarında hızlı olmasına karşın yarış kendi açımdan yine de sıkıcı geçti açıkçası. Vers'in arkalardan başlaması bol ataklı bir yarış ve hatta kazaya gebeyken daha ne olduğunu anlamadan ön sıralara yerleşti. Kimi'nin aracın ön tarafıyla ilgili şikayetlerine ve defalarca lastiklerin bittiğini söylemesine rağmen çok geç yapılan pit-stop ise son turlarda seyredebileceğimiz atak denemelerini ve belki de muhtemel bir podyumu engelledi. Ferrari'nin bu sezon gördüğüm kadarıyla en büyük eksiği kesinlikle strateji gibi gözüküyor, özellikle bütün kartları Vettel'e oynadıkları için hem Avusturalya'da hem de Çin'de Rai test pilotu muamelesi görüyor sanki. Hem yarış içerisinde hem de sıralamalarda Hamilton ve Vettel'in tur zamanlarına bakılırsa Ferrari'nin Mercedes'le performans farkının çok az olduğu açık. Umarım sezon sonuna kadar Mercedes yine ciddi bir atakla performans farkını çok açmaz ve sezon sonuna kadar kıyasıya mücadele izleriz. Unutmadan; Bottas kesinlikle yıllardır gördüğüm, çaylakların bile yapmadığı bir hata yaparak SC arkasında spin atmayı başardı.

 

Raikkonen'in kesinlikle takım içerisinde birşeyleri halletmesi gerektiği kanaatindeyim. Takımın istediği aracı verdiği ve kendisi istediği sürece yaşı ne olursa olsun hala şampiyon olabilecek yetenekte ve hızda bence. Ferrari'nin 2007'den sonra başlayan dağılması şimdilik performan olarak toparlanmış ancak Mercedes ve hatta RBR karşısında hala yapacak çok işleri var. Redbull mevcut performansına rağmen kurdukları stratejiyle 1 podyumla beraber 3. ve 4. sırayı almayı başardı. Ferrari ise kendi stratejisiyle ilk iki cepten çıkan iki polotunun arasına yarış sonunda 40sn'den fazla fark yarattı. Hataların telafisi için daha çok yarış var, bekleyi sezonun ilerleyen zamanlarında izleyip göreceğiz.

  • Like 1

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
SABRE    556
SABRE

F1 2018'de Türkiye'ye dönüyor söylentisi var, aslı var mıdır acep? o.O

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş
ehl-i karye    19
ehl-i karye

Hadi inşallah.

 

İletiyi paylaş


Bağlantıyı ilet
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×