Jump to content
Sign in to follow this  
100000

Yeni Müfredat

Recommended Posts

100000    92
100000

Malumunuz eğitim sistemimiz yeniden elden geçiyor.

Neredeyse hükümet sayımız kadar müfredat değişikliğimiz mevcut.

Yalnız bu sefer ki değişiklik epey köklü olacak gibi duruyor.

İnceleyeniniz, fikir sahibi olanınız var ise aydınlatsın lütfen.

 

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim.

Çok beğenilen Finlandiya sistemi bana Köy Enstitülerinin sistemini hatırlatıyor.

Acaba doğru yapmak istedikçe dahada bozmuş olabilirmiyiz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirRonyon    80
SirRonyon

Arkadaşlar merhaba. Müfredat yazısını görünce sormak istedim, biraz konu dışı kalabilir ama kusura bakmayın. 

İlkokul sınıfları için senelik İngilizce ders müfredatlarına ulaşmak istiyorum, MEB'in sitelerinde falan aradığım kadarıyla bulamadım istediğimi. Buna ulaşma şansım var mı? Yani mesela hafta hafta hangi konular işlenecek görmek istiyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
master44tr    11
master44tr
3 hours ago, SirRonyon said:

Arkadaşlar merhaba. Müfredat yazısını görünce sormak istedim, biraz konu dışı kalabilir ama kusura bakmayın. 

İlkokul sınıfları için senelik İngilizce ders müfredatlarına ulaşmak istiyorum, MEB'in sitelerinde falan aradığım kadarıyla bulamadım istediğimi. Buna ulaşma şansım var mı? Yani mesela hafta hafta hangi konular işlenecek görmek istiyorum.

Hocam İngilizce Taslak Müfredat BURADA

En büyük değişiklik 3. sınıflarda. Wheel of fortune gitmiş, yerine Greeting gelmiş. Her ünitede hemen hemen bir kaç yeni kelime eklenmiş. Present Continuous kalmış.

Diğer sınıflarda pek fazla bir değişiklik yok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
100000    92
100000
1 hour ago, master44tr said:

Hocam İngilizce Taslak Müfredat BURADA

En büyük değişiklik 3. sınıflarda. Wheel of fortune gitmiş, yerine Greeting gelmiş. Her ünitede hemen hemen bir kaç yeni kelime eklenmiş. Present Continuous kalmış.

Diğer sınıflarda pek fazla bir değişiklik yok. 

İlginiz var sanırım.

Uzmanlığınız ise sizce durum iyimi?

Eskiye rahmet okurmuyuz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
master44tr    11
master44tr

Tamamen inceledim tüm konuları. Bence eskiye göre daha sade ama mükemmel değil tabi. Yani konuların sadeleşmesi çok iyi oldu ama 4. sınıflarda çok fazla konu var ve 2 saat kesinlikle yetmiyor. Ders saati de artırılsa iyi olurdu. 4. sınıflarda deney ünitesi değiştirilseydi iyi olurdu. 

Ama kesinlikle eskisinden daha iyi. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirRonyon    80
SirRonyon

@master44tr 

Çok teşekkür ederim. :oleyodp:

Share this post


Link to post
Share on other sites
100000    92
100000

Demek ki bir şekilde daha iyiye gidiş söz konusu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctor_jivago    99
doctor_jivago

Müfredatın zaman zaman güncellenmesinde sorun yok. Çağın gereklerine uygun şekilde değişiklikler yapılabilir. Ancak yapılan son değişiklik cumhuriyet tarihinin en kapsamlı değişikliği ve tamamıyla öğretmenlerden/eğitimcilerden görüş alınarak yapıldı.

Benim bildiğim, sırf Antalya'da yeni müfredat için 7-8 çalıştay yapıldı ve çalıştay katılımcılarının neredeyse tamamı eğitimciydi. Çok rahatlıkla söyleyebiliriz ki, yeni müfredat eskisine göre kat kat daha iyi. Tamamen eksiksiz mi? Onu zaman gösterecek ama eksikler çıksa da süreç içinde tamamlanır.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
H5N1    256
H5N1

En çok merak ettiğim şeylerden biri de devletin okullarda ücretsiz dağıttığı ders kitapları yeterli olacak mı?

Bu kitapların bir çoğunun kapağı bile açılmadan yerine harici kitaplar neden alınıp derse geliyor?

Madem kullanılmayacak neden basılıp dağıtılıyor?

Bakanlık bu işe engel olamıyor mu, yoksa bilmediğimiz başka şeyler mi var?

İşin mutfağında olanlar bin anlatsın dinleyelim.

 

http://www.hurriyet.com.tr/ucretsiz-ders-kitabina-13-yilda-yaklasik-4-milyar-lira-40057449

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
master44tr    11
master44tr

Ben kesinlikle derslerimde Milli Eğitim kitabının her etkinliğini kullanırım. Zaten Teog sınavları ders kitabından sorulduğuna göre bunun dışında bir kitap kullanılması mantıksız geliyor bana. Ayrıca 2-3 ve 4. sınıfların kitapları ve dinlemeleri çok güzel. Çok emek sarf edilmiş. Oyun cdsi, dinlemeler, şarkılar, chantlar. Hemen hemen tüm yardımcı kaynakları inceledim ama ben bir artısını göremedim. Tabi bunları sunarken warm-up ve sunuşun çok iyi verilmesi gerekiyor. Gerçi bu her kitap için geçerli. Gramere kesinlikle hiç girmiyorum. Türkçe çok az kullanıyorum. Ayrıca her sınıf seviyesinde kendime ait worksheetler hazırlayıp ünite sonlarında veriyorum. Ayrıca öğrencilere ünite başlarında yine kendi hazırladığım kelime çalışmalarını yapıyoruz. Derslerde en fazla Role-play(canlandırma) yaptırıyorum. Oyunlar oynuyoruz. Ayrıca tüm öğrencileri takip etmek için ClassDojo kullanıyorum. Yani sonuç olarak kendi imkanlarımızla sıfır masraf ile çok şey yapılabiliyor. Ayrıca sınıfta bir tane bile deneme sınavı çözmememe rağmen öğrenciler girdikleri sınavda genelde hep full yapıyorlar. 

 

Sonuç olarak kitap araçtır, önemli olan geminin kaptanıdır. Mesleğini sevmek, sevginin en saf duygularını size yaşatan miniklere faydalı olabilmek için biraz fedakarlık ve kendini geliştirmekle olay bitiyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...