Jump to content
Sign in to follow this  
SABRE

Formula 1 2017 Sezonu

Recommended Posts

TamerÇ.    96
TamerÇ.
Rai'nin hatası olamaz arka lastiği Bottas'ın ön lastiği ile temas sonrasında kontrolü kaybedip Vers veledine çarpıyor. Vers için sevindim açıkcası cesur ataklarının meyvesini hep böyle alır umarım.


Onu demek istiyorum zaten ya ilk başta dışarıdan Verstappen sürttü sanmıştım tekrarda gördüm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE

Bottas'ın içine ettiği bir yarış oldu. :27: Hem Rai'yi yarıştan çıkardı hem de Vettel'i yavaşlattı, tam anlamıyla Hamilton'ın 2. pilotu gibi yarıştı. Omurgasız bir yarış sergiledi yani. Rai'ye temasından neden ceza almadığını ben çözemedim açıkçası? 

 

Mercedes şimdiden bizans oyunlarına başlamış Bottas'ı direk 2. pilot olarak Ham'a destek amaçlı kullanıyorlar ki bu aslında Ferrari için iyi bir şey. :) Bu yarışta tamamen stratejiye mağlup oldu Ferrari yoksa Mercedes'ten hızlıydı. Taktik olarak daha iyi yaklaşmaları gerekiyordu ama Ferrari kesinlikle iyi yolda. :good:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sarıkanarya    3
Sarıkanarya

vettel yanlış pit stop stratejisi yüzünden kaybetti 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MidNighT    45
MidNighT

Bir çok kişinin aksine bence Vettel'in galibiyetine neden olan şey yanlış pit stratejisi değil; Vandoorn'un kazası sonrası gelen VSC periyodu oldu. İlk turda Bottas'ın neden olduğu kaza ise bana Maldonado isimli eski (sözde) pilotu hatırlattı. Tekrarını seyredene kadar Vers'e sövdüm ama günahını almışım. Meşhur olan küçük Ferrari fanı da yarışın güzel taraflarından biriydi. Bottas'ta yarış dışı kalınca içimden bir oh dedim açıkçası. Ferrari ve Mercedes çok yakın, aynı zamanda da apayrı bir kulvarda. İlk 2 ile Ric arasındaki farkta bunu kanıtlar nitelikteydi bu yarışta. Rai olmasa da yarışı büyük bir keyifle izledim, özellikle Vettel'in Bottas'a atağı ve son turlar heyecanı dolu anlardı. Alonso 6. olarak süpriz yapsa da gerilerde kalmaktan kurtulamadı ama en azından yarışı tamamlayabildi. 

 

Çok uzatmayayım; güzel yarıştı ve keyifle izledim. Sırada en favori pistim Monaco var. Bakalım pistin karakteristiğini göz önüne alınca nasıl bir yarış olacak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
AasgaarDvoLuNDagR, 14.05.2017 - 00:59 tarihinde yazdı:

Yarın geçişe çok izin vermeyen bu pistte ilk viraj sonrasında dizilim ile pitstop stratejisi yarışın sonucu ve özeti olacak gibi görünüyor. İnşallah yarış içinde ekstradan karışıklık oluşturacak olaylar ile daha zevkli bir yarış izleriz. :)

 

Yarıştan önceki düşüncem hemen hemen gerçekleşti. İlk virajdaki kazadan sonra sinirden yarışı kapatacaktım ama sırf Bottas yarışı tamamamlayamasın diye totem yaptım o da tuttu.. :oleyoel:

 

@MidNighT bence olayların gelişim sürecine göre VSC sadece kaçınılmaz sonu biraz erken gerçekleşmesine neden oldu. Zira Bottas'ı takım içeri almayarak Vettel'in açtığı farkı indirmek istedi. Bottas'da pist üstünde 3.lükten başka bir iddiası olmadığı için arkasına gelen Vettel'i, daha eski lastiklere sahip olmasına rağmen düzlük hızı iyi olan aracıyla iyi savunma yaparak Hamilton ve takım için hatasız bir iş çıkardı. Geçişlere çok müsait olmayan pistte DRS alanının uzatılması bile Vettel'in geçiş yapmasına izin vermedi.

 

Ayrıca bu olayın öncesinde Ferrari lastik kullanımı daha iyi olmasına rağmen zarı ilk atan takım olmak istedi ve Vettel'i pite alarak yeniden yumşak lastik tercihi yaptı. Bu noktadan sonra Mercedes'in de yarış stratejisini belirlemiş oldular. Ferrari'nin piti ile Mercedes yarış sonunda hızlı lastik kombinasyonuyla saldıracağı belli oldu. Vettel'in 2-2,5 sn. farkına güvenerek bir süre daha pistte tutmalarını beklerdim, riskli olacaktı ancak Mercedes lastiklerde Ferrari'den önce sorun yaşayıp fark 3 hatta 4 sn civarına çıkabilecekti ve bu şekilde pite girebilirdi sanki... Ancak Vettel'i erken içeri almaları ile Mercedes lastik ömürü olarak da avantaj yakaladı.

 

Burada Bottas'ı devreye soktular. Vettel yumşak Hamilton sert lastikteydi ancak Bottas bu avantajı büyük derecede etkisiz hale getirdi. Bottas'ın aradan çıkmasıyla 2. pitlerden sonra Hamilton son 10-15 civarında hızlı lastiği takıp Vettel'i avlayacaktı VSC bu olayı daha erkene çekti. Ayrıca ilk piti erken yapan Ferrari, 2. piti yine erken yapan Mercedes'in lastiklerinin bitmesini bekleyerek oyunu kendine çevirmeye çalıştı ancak işe yaramadı. Belki son 10 tur civarında Vettel'e tekrar yumşak lasitk takabilirlerdi ancak ilk senaryo üzerine yoğunlaştılar, risk almadan öndeki araçtan bir hata beklediler ve kaybettiler.

 

Herşeye rağmen güzel bir yarış oldu. Özellikle Rusyadan sonra ilaç gibi geldi. Ancak Rai'nin yarış dışı kalması yarışın gidişatı açısından kötü oldu. Vers viraj sonunda belki 3. olarak dönse bile kısa sürede hem Rai hem de Bottas rahat geçip öndeki ikiliyi yakalabilecekti. Bottas olmasa bile Rai, Ham için bir tehdit oluşturabilecek, Bottas'ı takım bu kadar kolay harcayamayacak, Ham-Bot için Mercedes risk alırlarsa podyumun ilk 2 basamağını kaybetmeyle karşı karşıya kalabileceklerdi. Neyse artık bundan sonraki yarışlarda daha da çekişmeli bir yarış izletirler inşallah.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MidNighT    45
MidNighT

@AasgaarDvoLuNDagR Normalde bu tarz karşılıklı atışmalara/diyaloglara girmekten kaçınırım ama konu F1 olunca yarışın kritiğini yapmak ve yarış hakkında tartışmayı severim. Zira yazdıklarım da haklı çıkma çabası amacıyla veya polemik yaratmak amaçlı değil; farklı veya yeni fikirler ışığında yeni teoriler üretmek. Bir çok motorsporları sitesinde o kadar seviyesiz ve bilgisizce yorum yazıyorlar ki değil cevap vermek yorum bile yazmıyorum. Özellikle başkalarının fikirlerine saygı duymak bir yana, hakaret derecesine varan boş yorumlar havada uçuşuyor. Böylece cevap yazmadan önce genel bir not bırakarak yanlış anlaşılmalardan kaçınma ihtiyacı hissettim, lütfen üzerinize alınmayın. :beer:

 

Gelelim esas konuya: tabi ki yarıştan sonra öyle olsaydı böyle olurdu gibi yorumlar yapmak tamamen farazi. Bana kalırsa Mercedes VSC sayesinde bütün araçlar yavaşlamışken, pit süresince kaybedilen zamandan 10sn kadar kazanarak orta sert hamurda kaybettikleri/kaybedecekleri zamanı telafi etmiş oldular. Sanal güvenlik aracı nedeniyle pist üstünde ciddi olarak yavaşlayan araçlar, zaten 80km/s sınırlı pit yolunda normal yarış hızına kıyasla çok daha az zaman kaybediyorlar. VSC olmasaydı Vettel yumuşak hamurla farkı açar, son pit sonrasında da Ham yumuşak hamurla, orta hamur kullanan Vet'i yakalamaya çalışırdı. Ama dediğim gibi yarış sonrası varsayımlar tamamen bir "ya öyle olsaydı"'dan öteye gitmiyor. Bottas ise Vettel'i çok fazla tutamadı zaten, katıldığım nokta ise Vet pistte daha uzun süre kalabilirdi. VSC'den sonra tamamen belli olan Mercedes stratejisi karşısında yumuşak ve orta hamur arasındaki farkı bilen Ferrari bence strateji hatası yaptı. Laskitler geçen seneye göre daha dayanıklı ve performans kaybı da daha az. Hatta yıpranmış yumuşak hamurun taze orta hamurdan daha hızlı olduğunu bile söyleye biliriz. Yani kısacası Vet pistte yumuşak hamurla kalabildiği kadar kalmalıydı bence.

 

Daha önce de yazdığım gibi; genel olarak keyifli bir yarış izlesekte aslında daha ilk turda Rai'nin yarış dışı kalmasıyla ben bir süre koptum. Vers ve Bottasın da yarış dışı kalması, Ric'in de ilk 2'yle olan 50sn civarındaki farkı da düşününce yarıştan sonrak sakin kafayla analiz edince pekte keyifli değilmiş gibi geldi sanki. :D Ataklar ve kazalar görsel anlamda yarışın heyecanlı yanları olsa da Bottas hadisesi ve pit stopların ardından zatan yarış sonucu belli oldu. "Ben zaten biliyodum" demeyi sevmesem de Ham'ın yumuşak lastik ile Vettel'i geçtiği an podyumun böyle olacağını anlamıştım.

Edited by MidNighT

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

@MidNighT buna karşılıklı atışma olarak bakmıyorum. Sonuçta burada kendi fikirlerimizi, tahminlerimizi, görüş ve düşüncelerimizi paylaşıyoruz. Kalp kırmadan, gönül koymadan ve kasıt olmadan saygı çerçevesinde dile getirmeye çalışıyorum. Bu nedenle bana rahatça yazabilirsin. Sonuçta ortak zevklerimiz için fikir alışverişinde bulunmanın kötü bir tarafı yok bence..:friends:

 

Konuya dönecek olursam, Vettel 15. turda pite giriyor 1,9 snlik fark varken, pitten çıkıp Ric'i geçtikten sonra farklar Ham, Bot (+10.4 sn), Vet (+11 sn) şeklinde oluyor. 21. turda Ham pite girerken Ham, Bot (+12 sn), Vet (+13.6 sn) oluyor yani Vettel, Bottas'ın arkasına geldiği zamanlar... Ham, pitten çıktığı anda Bot, Vet ( +1 sn), Ham ( +9,2 sn) olarak gerçekleşiyor. 25. turun başına kadar Bottas, Vettel'i arkasında tutabiliyor yani 4 tur sonunda Vettel, Bottas'ı geçiyor. Ham, bu perdelemeden farkı 3,2 sn'ye kadar düşürüyor.

 

Burada kritik olan Vettel'in bu stintte fark açması gerekirken, Ham'e zaman kaybediyor. Pirelli 2 lastik arasındaki farkın 2sn civarında olduğu bilgisini de göz önünde bulundurursak ve kaba bir hesapla Bottas engeli olmasaydı Vet-Ham farkının 13-15 sn civarında olması beklenmeyen birşey olmazdı bence.. Ancak Vettel, Bottas'ı geçtikten sonra daha hızlı aşındırdığı lastiklerle yeniden farkı açmaya başlıyor. 34. tura geldiğimizde Ham trafiğin de etkisiyle Vet ile farkı 8 sn civarına çıkıyor. Ardından Van-Mas kazası gerçekleşiyor. VSC devreye giriyor. Burada gözden kaçan bir nokta olabilir diye özellikle belirtmek istiyorum. Mercedes VSC boyunca işi şeytanlığa döküyor. Çok zekice bir hamle yapmak akıllarına geliyor. Kaza noktasından gözlerini ayırmıyorlar. Aracın kaldırılma periyodunda VSC'nin kaldırılacağı turu hesaplamaya çalışıyorlar ve 36. turda pit ekibi hazırlanırken Ham devam ediyor. Çünkü 1 tur daha devam edebileceğini düşünüyorlar ve 37. turda pistte hız limiti varken ve VSC devredeyken Mercedes pit ekibi, tren hareket etmeden son kompartmandan kendilerine yer bulabiliyorlar. Bu zekice düşünülmüş plan ile pitte zaman kaybetmeden Ham'in lastiklerini değiştiriyorlar ve hemen ardından VSC kalkıyor. Ferrari bu hamleyi Ham pite girdiği anda anlıyor ama geç kaldıklarının farkına varıyorlar bence. Bu nedenle de hemen Vettel'i pite çağırıyorlar bunu yapmasalardı Vettel Ham'in ardına düşecekti ve Vet pitten Ham ile kafa kafaya ilk viraja çıkıyorlar. Ardından da hepimizin izlediği olaylar yaşanıyor.

 

Bence, Ferrari yarışa çıkmadan planladıkları pit ve lastik stratejisi S-S-M için 20-25, 45-50 ve sert lastik için son 15-20 tur. S-M-S için de 25-30, 50-55 ve en sona hızlı lastik için 10-15 tur ile yarışı bitirmeyi düşünüyorlardı. Mercedes ilk pite kadar bu şekilde devam etti ve VSC'nin sonunu avantaja çevirerek plan değişikliği yaptılar. VSC olmasaydı 50. tur civarlarında yumşak lastiğe geçerek  en fazla 15 sn'lik Vettel farkını 10 tur içinde eritip son 5-6 turda geçiş denemesi yapıp yine başarılı olacaklardı. Ham'in diğer bir avantajı sert lastik ile 16 tur atarken Vettel 28 tur bu yavaş lastik ile galibiyet mücadelesi veriyor ve kaybediyor.

 

Bu nedenle Mercedes kenar yönetimi ve Bottas ikilisi Hamilton'a galibiyetin anahtarını veriyorlar. Vettel'in elindeki kozlar kendisini 2.likten öteye götüremiyor. Benim varsayayımım ve düşüncem bu şekilde. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MidNighT    45
MidNighT

@AasgaarDvoLuNDagR herkes bizler gibi düşünmediği için dile getirmek istedim; maalesef yanlış anlaşılmalar günümüzde sıkça oluyor. :15: Herşeyin yarış başında planlandığı gibi gitmesini ve son turlarda olabilecek mücadeleyi izlemek isterdim. Geçen sene Gümüş Oklar'ın ilk turdaki siyaskosundan sonra son turlara değin devam eden Rai-Vers mücadalesi hala gözlerimin önünde. Bu sezon şu ana kadar tam istediğim gibi gidiyor. Her ne kadar Ferrari taraftarı olsam da dominasyon her daim benim seyir zevkimi kaçırıyor. Maalesef F1'de bunu çok sık görür olduk. RedBull ve Mercedes hegomanyasındın ardından bu sezon hala ilk yarışta olduğu gibi çekişmeli gidiyor ve umarım böyle gitmeye de devam eder.

 

Yarışta VSC olmasaydı bile son turlarda Ham kesinlikle Vet'i yakalar ve hatta belki geçebilirdi bile. VSC periyodunu Mercedes çok çok iyi analiz edip yönetti senin de söylediğin gibi. Teknikerler bir kaç defa çıkıp girdiler, takım değişim için en uygun zamanı kolladı. Ferrari ilk iki pitte yumuşak hamuru takarak mecburen takması gereken orta hamuru sona bırakmayı ve o arada da farkı açabildiği kadar açmayı planlamışken Mercedes yarışın son bölümünde yumuşak hamurla agresif bir strateji belirlemişti. Yarış sonunda aradaji farka baktığımızda 3-4sn civarı olduğunu göz önüne alırsak VSC kesinlikle Ham'ı 1. yaptı diyemeyiz ama kesinlikle kilit rol oynadı bence. Strateji hatası yoktu diye yazdım ancak hala Ferrari'nin yumuşak hamurla daha çok tur atabileceği kanısındayım. Belki bir farklı olurdu. Her neyse, Monaco'da VSC değil %99 direk SC girecek piste. Bakalım orada nasıl  pit-stop stratejileri göreceğiz? :ohyeah:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Mercedes Ham ile ilk stintte 24(+3) ve son stintte 29 tur attı. Yumşak hamur ile yani. Bottas ilk stintte 27 (+3) tur attı ki Ferrari lastikler konusunda daha başarılı olduğunu düşünürsek 25'li turları ideal olarak kullanabilirlerdi. Ancak ilk hareketi kendileri yapmak istediler ve Ham'in VSC sonundaki hamlesine cevap vermek zorunda olduklarından yumşak lastikleri çok erken harcadılar.

 

Yarış sonundaki fark aslında Vettel'in son 3-4 tur yarışı bırakmasından ileri geliyordu. Yoksa 62-63 turlarda farkı 2 sn civarlarına düşürse de Ham yumşak lastikle Vettel'e cevap verecek konumda olduğunu gösterdi. Ferrarinin beklediği lastiklerin bitme noktası Ham'de gözlenmedi. Burada Ham'in yumşak lastikle 29 tur attığını tekrar etmekte fayda var. 2 Ferrari pistte olsaydı 30-35'leri bile deneme imkanları olurdu sanırım.

 

Bottas Vettel'in yumşak lastikle farkı açabileceği durumun önüne geçerek Vettel'i tuttu hatta bu lastikleri geçiş için zorlayarak daha erken bitirmesine bile sebep oldu. VSC ise farkın tamamen eritmesine sebep oldu. Bu noktadan sonra aynı araçta bile olsalar 2 lastik arasındaki fark ile birlikte DRS'i kullanarak geçiş yapmayı her pilot becerebilirdi ki Ham'de bunu yaparak yarışı kazandı.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Formula1'de bu haftasonu Monaco GP'de yarışılacak ve yine Monaco'ya özgü olarak antremanlar Perşembe günü yapılacak. Hataya tahammülü olmayan Monaco GP'de umarım güzel bir haftasonu bizi bekliyor diye ümit ederek takip etmek isteyenlere antremanları hatırlatmış olalım. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE

Ben sevmiyorum Monaco'yu yahu, geçişin olmadığı hiçbir pistti sevmiyorum hatta. ¬¬ 2000'li yıllarda favori pistim Hockenheim'dı onu da kesip biçtiler. Ormanın içinden giden uzun mu uzun bir düzlüğü vardı 370 Km'yi görüyordu araçlar, ondan sonra keskin bir viraj arabanın tüm ayarlarını zorlardı o pist. :) Bu güvenlik olayları ayağına kesip biçtiler saçma sapan bir pist haline getirdiler efsaneyi. Şimdilerde elimizde Belçika Spa ve İtalya Monza kaldı, onları bozmasalar bari. Gerçi yanlış hatırlamıyorsam Monza'ya da bir ayar verdilerdi bir ara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Aslında ben de sevmiyorum Monacoyu, ancak tarihi olması, görselliği ve hata imkanı tanımaması ile araçları tünelde görmek hoşuma giden tarafları olması nedeniyle benim için izlenebilir kılıyor. Özellikle takvime giren son pistlerin halini görünce Monaco'yu biranda sevmeye başlıyorsun. :) Bundan 10 sene öncesinde hemen başlayıp bitse de sonraki piste geçsek derdim.

 

Ayrıca Hockenheim'i sevmiyorum diyen birisinin mantıklı bir nedeni olmadığını düşünürüm. Hatta daha ileriye gidip özgün halinin uzaylıların bizlere armağanı olduğunu bile düşünüyorum. :oleyo: Bu pistin ilk elden geçmesi Jim Clark'ın ölümle sonuçlanan kazası sonrası pisti yavaşlatmak için şikan eklenmesi ile başlayıp, daha sonra F1'in yamyam yönetiminin uzun pistte seyircilerin araçları az görmesi nedeniyle baskı yaparak Tilke'nin göreceli olarak pisti mahvetmesiyle sonuçlanmıştır.

 

Monza'da ise önceleri çok daha hızlı olan piste ilk şikanı ekleyerek yavaşlatmışlar. Gerekçeleri de şuan 3. viraja gelen araçların yüksek hızdan dolayı güvenlik riski yaratmalarıymış. Ancak asıl katliam parabolica diye adlandırdığımız efsanevi virajın içine etmeleridir. Lezmo da bana göre parabolikanın alt seviyesi veya küçük kardeşi gibi geliyor. İlk giriş hızlı sonraki ise aynı hissi verirken daha keskin dönülüyor. Parabolika için iyi ile kötü pilotun ayrıldığı viraj diyorlar. Genel olarak hızlı girilen viraja devam ederken hızı artırarak çıkıyorsunuz. Adından da anlaşılan parabol şeklindeki viraja hızlı, temkinli ve kontrollü geçmek hayati önem taşıyordu. Tatlı sert girilen viraja içeriye doğru daralması ve hızın artması ile pistin dışı eskiden kum havuzu olması nedeniyle hata yaptığınız anda kendinizi kuma gömülmüş olarak bulabiliyordunuz. Özellikle viraja hızlı giren araç pist çıkışında star-finish düzlüğünü görecek derken kendini pist dışında bulurdu ancak bu bölümü asfalta feda ettiler. Kaçış alanları ile artık adı sadece Parabolica olarak kaldı. Spa gelirsek 24 saat Belçika GP yapsınlar nefesimi tutup gözümü kırpmadan baştan sonra izlerim heralde.  :alien:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Monaco demişken Motorsport'un Global taraftar anketi sonuçları açıklanmış. 190 ülkeden 215.000 üzerinde katılım gösteren taraftarların 1. sıraya koydukları pist Monaco olmuş. :)  Önce de belirttiğim gibi F1 Monaco'da olmalı ama şuanki tabloda bence yeri 10-15 arasında bir yere koyardım. 

 

 

Anketin tüm sonuçlarını görebileceğiniz link : https://cdn-3.motorsport.com/static/documents/Fan_Report_Final.pdf

 

Son antremanlar sonrasında Ferrari, Mercedes'in önünde yer almış. Vettel ile Bottas 0.435 sn olarak gerçekleşmiş.

 

Sıralamalar yarım saat sonra başlayacak diye de hatırlatmamızı yapalım. :)

 

 

Edited by AasgaarDvoLuNDagR

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.

Ham elendi 14. Oldu

 

Ferrari bir double çıkarsın artık Monacodan, birde Rai zaferi olursa benim için tadından yenmez

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.

9 yıl aradan sonra Pol pozisyonu Rai'de :ohyeah: İlk çizgi Ferrari'de :olemaganda: İnşallah yarış sonu da bu sırayla biter.

Edited by TamerÇ.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

:viking:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE

Neredeyse 0.5 sn fark var en yakın Mercedes ile, Ferrari güçlü gözüküyor. :yahoo: Ham'ın gerilerde kalmasını saymıyorum bile. :D Kimi için sevindirici ama Ferrari için de takım emri uygulamasının zamanı geldi geçtiğimiz yarıştan sonra. Pitlerden sonra Vettel yarışı alıp götürecektir diye düşünüyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
SABRE, 44 dakika önce tarihinde yazdı:

Neredeyse 0.5 sn fark var en yakın Mercedes ile, Ferrari güçlü gözüküyor. :yahoo: Ham'ın gerilerde kalmasını saymıyorum bile. :D Kimi için sevindirici ama Ferrari için de takım emri uygulamasının zamanı geldi geçtiğimiz yarıştan sonra. Pitlerden sonra Vettel yarışı alıp götürecektir diye düşünüyorum. 

 

Yapma hocam neyin emri, daha sezonun ortasında bile değilken... Vettel puan olarak ilerde Ham zaten puan kaybedecek, bu pistte temiz bir start ve araç problemi yaşamayan Ferrari büyük ihtimal double yapacakken, burada çıkıp emir verirse Rai'yi değil kendilerini harcarlar, rezil olurlar. Kendilerine güvenmediklerini göstermenin en basit halini bize ve tüm takımlara gösterirler ki, ben bu kadar omurgasız bir hareket sergileyeceklerine inanmak istemiyorum. :)

 

Ancak temiz bir start ile 2 aracının ilk virajı döndüklerini görürlerse ve Rai çok ciddi fark açamazsa ( ki pistin durumu nedeniyle açamayacak ) ilk pitlerde Vettel'i öne almak için çirkef bir oyun tezgahlayacaklar. Vettel'i podyumun birinci basamağına çıkarmak için şimdiden plan yapmaya çoktan başladılar. :92: Ferrari'de takımdan bile önce gelen 1. pilot kuralını bu güne kadar anlayamadım zaten. :blink:

 

Rai kalkışta problem yaşamaz, Vettel ilk virajda Rai'nin önüne kırmaz, pitleri de adil bir şekilde yaparlarsa podyumun ilk 2 basamağını almakla, ne takım, ne vettel kaybeder. Benim şimdi merak ettiğim Vettel Rai'nin önüne kıracak mı eğer bunu yaparsa Rai geri çekilecektir. Ferrari pitlerde adil strateji belirleyecek mi... Açıkcası Ferrari ve Vettel için ayrı ve benim için çok önemli bir sınav olacak. Geçen sene sezonu domine eden Mercedes sırf Hamilton'u tatmin etmek için "2 pilotumuzu da eşit şartlarda yarıştırıyoruz" demecini vermedi. Bunu kapalı kapılar ardında da çok rahat yapabilirlerdi. Aslında Ferrari bu konuda hiçbir zaman bir Mercedes, bir Redbull olamadı, olamaz da... İşte ne kadar büyük bir takım olduklarını gösterecekler veya rezil, korkak bir takım olduklarını... :worried:

Edited by AasgaarDvoLuNDagR

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE
AasgaarDvoLuNDagR, 34 dakika önce tarihinde yazdı:

 

Yapma hocam neyin emri, daha sezonun ortasında bile değilken... Vettel puan olarak ilerde Ham zaten puan kaybedecek, bu pistte temiz bir start ve araç problemi yaşamayan Ferrari büyük ihtimal double yapacakken, burada çıkıp emir verirse Rai'yi değil kendilerini harcarlar, rezil olurlar. Kendilerine güvenmediklerini göstermenin en basit halini bize ve tüm takımlara gösterirler ki, ben bu kadar omurgasız bir hareket sergileyeceklerine inanmak istemiyorum. :)

 

Ancak temiz bir start ile 2 aracının ilk virajı döndüklerini görürlerse ve Rai çok ciddi fark açamazsa ( ki pistin durumu nedeniyle açamayacak ) ilk pitlerde Vettel'i öne almak için çirkef bir oyun tezgahlayacaklar. Vettel'i podyumun birinci basamağına çıkarmak için şimdiden plan yapmaya çoktan başladılar. :92: Ferrari'de takımdan bile önce gelen 1. pilot kuralını bu güne kadar anlayamadım zaten. :blink:

 

Rai kalkışta problem yaşamaz, Vettel ilk virajda Rai'nin önüne kırmaz, pitleri de adil bir şekilde yaparlarsa podyumun ilk 2 basamağını almakla, ne takım, ne vettel kaybeder. Benim şimdi merak ettiğim Vettel Rai'nin önüne kıracak mı eğer bunu yaparsa Rai geri çekilecektir. Ferrari pitlerde adil strateji belirleyecek mi... Açıkcası Ferrari ve Vettel için ayrı ve benim için çok önemli bir sınav olacak. Geçen sene sezonu domine eden Mercedes sırf Hamilton'u tatmin etmek için "2 pilotumuzu da eşit şartlarda yarıştırıyoruz" demecini vermedi. Bunu kapalı kapılar ardında da çok rahat yapabilirlerdi. Aslında Ferrari bu konuda hiçbir zaman bir Mercedes, bir Redbull olamadı, olamaz da... İşte ne kadar büyük bir takım olduklarını gösterecekler veya rezil, korkak bir takım olduklarını... :worried:

 

Yahu son 3 yılın şampiyon takımı Mercedes şimdiden uyguluyor takım emri onu ne yapacağız? :) Geçen yarışta gördük işte açık şekilde Bottas'ı 2. pilot niyetine kullandılar, o sayede kazandı Ham yarışı. Burada bahsettiğim takım emri açıktan bir takım emri değil tabii, pit stoplarda gerekli ayarı vereceklerdir. :D Bu tarz bizans oyunlarını en iyi Ferrari uygular o yüzden merakla bekliyorum. :D Bana kalırsa olması gereken de bu zaten. Rai güvenilir bir pilot değil, ona güvenip de yola çıkacak değil koca takım. Hazır Ham da arkalarda kalmışken bu yarışta farkın açılabildiği kadar açılması lazım. Rai'nin ben startta macera arayacağını sanmıyorum ama bazen dengesiz hareketler yapıyor o yüzden endişelenmiyor da değilim yani. 

 

Bence ortada hiçbir sınav falan yok, Mercedes'in geçen yarışta yaptığı açıktan takım emrinden sonra Ferrari'nin de aynı yolu izlemesi gayet doğal.  Romantizme gerek yok yani. Hele bir de hiçbir iddiası olmayacak Raikkonen için. Eğer startta 1-2 kaybedilmezse Vettel 1 - Rai 2 şeklinde bir podyuma doğru gideriz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.
SABRE, 1 saat önce tarihinde yazdı:

Neredeyse 0.5 sn fark var en yakın Mercedes ile, Ferrari güçlü gözüküyor. :yahoo: Ham'ın gerilerde kalmasını saymıyorum bile. :D Kimi için sevindirici ama Ferrari için de takım emri uygulamasının zamanı geldi geçtiğimiz yarıştan sonra. Pitlerden sonra Vettel yarışı alıp götürecektir diye düşünüyorum. 

 

Deme öyle Orion deme, zafer Rai nin olsun :oleyo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...