Jump to content
Sign in to follow this  
SABRE

Formula 1 2017 Sezonu

Recommended Posts

AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
SABRE, 17 dakika önce tarihinde yazdı:

 

Yahu son 3 yılın şampiyon takımı Mercedes şimdiden uyguluyor takım emri onu ne yapacağız? :) Geçen yarışta gördük işte açık şekilde Bottas'ı 2. pilot niyetine kullandılar, o sayede kazandı Ham yarışı. Burada bahsettiğim takım emri açıktan bir takım emri değil tabii, pit stoplarda gerekli ayarı vereceklerdir. :D Bu tarz bizans oyunlarını en iyi Ferrari uygular o yüzden merakla bekliyorum. :D Bana kalırsa olması gereken de bu zaten. Rai güvenilir bir pilot değil, ona güvenip de yola çıkacak değil koca takım. Hazır Ham da arkalarda kalmışken bu yarışta farkın açılabildiği kadar açılması lazım. Rai'nin ben startta macera arayacağını sanmıyorum ama bazen dengesiz hareketler yapıyor o yüzden endişelenmiyor da değilim yani. 

 

Bence ortada hiçbir sınav falan yok, Mercedes'in geçen yarışta yaptığı açıktan takım emrinden sonra Ferrari'nin de aynı yolu izlemesi gayet doğal.  Romantizme gerek yok yani. Hele bir de hiçbir iddiası olmayacak Raikkonen için. Eğer startta 1-2 kaybedilmezse Vettel 1 - Rai 2 şeklinde bir podyuma doğru gideriz. 

 

Öncelikle takım emri konusunu farklı değerlendiriyoruz anladığım kadarıyla. Benim takım emrinden anladığım aynı takımda birbirine benzer performanslar sergileyen 2 aracın arkadaki pilotunu bir sıra öne almak için takım tarafından öndeki pilota takım tarafından talimat verilmesidir. Burada 2 durum geçerlidir ve bunun birincisi geçiş imkanı vermeyen pistte arkadakinin geçiş yapmak için aracı/lastikleri daha fazla zorlamadan, zaman kaybına sebebiyet vermeden yukarıya alarak geriden gelen tehdite ve ön tarafta savaşabilmesi için daha iyi kombinasyona sahip olma durumu; ikincisi şekillenmeye başlayan sezonda şampiyonluk için iddiasını sürdürmek için pilotuna tanıdığı önceliktir.

 

Bu nedenle Mercedes'in takım emrini uyguladığını düşünmüyorum. Zira başından itibaren Mercedes pilotlarının performansları birbirinden farklıydı ve Ham neredeyse her turda Bottas ile arasında farkı açıyordu. Karşılaştıkları anda da farklı lastik kombinasyonlarına sahiptiler ve Ham, Bottas'ın arkasına geldiği turlarda Bottas'ta eski Ham'de yeni lastikler vardı. Motor patlatmasaydı yarış sonunda 20-30 sn civarında bir fark olabilirdi. Ayrıca Bottas takıma bu sene dahil olan takıma ve araca uyum sağlama ve alışma döneminde olan, takım içi çaylak pilot konumundayken Mercedes'in burada aldığı tavırı -bu seneye özgü- yadırgamam. Sonraki sezon aynı pilot kombinasyonu ile sezona başlarsa o zaman Mercedes'i bu konuda eleştirme şansını yakalayabiliriz. Ancak Ferrari 2015'den beri aynı pilotlarla yarışan bir takım. Ferrari'de araç ve takım dinamiklerini çok iyi bilen 2 şampiyon pilot yarışıyor. Bence bu sene bundan dolayı Mercedes'i kategori dışında tutmalıyız. Tabi geçen sene yaşadıkları olaylardan sonra aynı yaklaşımı gösterebilirler mi bunu da önümüzdeki senelerde görücez. :D

 

Burada Ferrarinin yarışın gidişatı olarak oturduğu turlarda, 5sn'den az süre içinde ilk 2 sıra sahibi pilotlarına farklı motor haritalaması ile farkı düşürerek arkadaki Vettel'i öne almak için Rai'ye talimat vermeleri ya da Rai'ye pite gireceği tur hakkında son zamanda bilgi verip, Vettel'e daha sağlıklı bilgi akışıyla öne alma çalışmasını yapacaklarını düşünüyorum. Bunu herhangi beklenmedik veya öngörülemez bir durum neticesinde pit ile başaramazlarsa o zaman bu sene için nasıl bir takım olduklarını gösterecekler bize ve tüm gride.. Neden böyle düşünüyorum, açık açık Ferrari pilotlarının yerini değiştirecek bir hamle yaparsa; 20 etapdan oluşan sezonun daha 6. yarışı itibariyle takım kendine, aracına, gelişim sürecine ve pilotuna karşı güven ya da güvensizlikle sınanacak... Özellikle Mercedes, rakibinin elindeki kartları açarken ne kadar büyük bir sorun olacakları noktasında fikir sahibi olacaklardır. Şahsen ben de Ferrari'nin 1 sene içinde her adımını bu kadar başarılı ve iyi atacağını hala düşünmüyorum. Sezona güçlü ve doğru başladılar ancak yumşak karınlarından biri olan gelişim savaşında ne kadar daha nefesleri var bunu temkinli ve teredütlü şekilde izliyorum. :worried:

 

Sonuç olarak zaten Rai'nin ilk pitler değil, ilk 10 tur bile lider gideceğini düşünmüyorum. :oleyo: Rai kendisi bulmasa bile Rai'yi illa ki bir terslik, olumsuzluk, problem bulacak. :20:

Share this post


Link to post
Share on other sites
awalanche    323
awalanche
AasgaarDvoLuNDagR, 11 dakika önce tarihinde yazdı:

Sonuç olarak zaten Rai'nin ilk pitler değil, ilk 10 tur bile lider gideceğini düşünmüyorum. :oleyo: Rai kendisi bulmasa bile Rai'yi illa ki bir terslik, olumsuzluk, problem bulacak. :20:

 

İstanbul'a geldiğinde bi hamama götürmedik adamı. Suç bizim. :butwhy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
awalanche, 20 dakika önce tarihinde yazdı:

 

İstanbul'a geldiğinde bi hamama götürmedik adamı. Suç bizim. :butwhy:

 

Ben daha çok kendi galaksimizin dışındaki bir uzaylı veledin akademisindeki tez konusu olduğu yönünde kanaatte sahibim. :olee10: Bizi hangi noktadan sonra kanser eder onu araştırıyor zannımca :piccolo: Araya gezegen mi giriyor yoksa orada burada takılıp kafayı mı buluyor arada sinyal kopuyor herhal, başarıyı elde ediyor. :tara: Diğer taraftan adamın hayatında geriye kalan herşey mümkün olamayacak şekilde mükemmele yakın :tesbihleyo:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Monaco GP öncesi: Yarış gridi

 

1

finland-2.jpg Kimi Räikkönen

Ferrari
  Ferrari.png

   
    2

germany-4.jpg Sebastian Vettel

Ferrari
  Ferrari.png

3

finland-2.jpg Valtteri Bottas

Mercedes
 Mercedes.png

   
    4

netherlands-2.jpg Max Verstappen

Red Bull
  RedBull.png

 
5

australia-2.jpg Daniel Ricciardo

Red Bull
  RedBull.png

   
    6

spain-2.jpg Carlos Sainz

Toro Rosso
  ToroRosso.png

 
7

mexico-2.jpg Sergio Pérez

Force India

  ForceIndiaPink.png

   
    8

france-2.jpg Romain Grosjean

Haas

Haas.png

9

russia-2.jpg Daniil Kvyat

Toro Rosso
  ToroRosso.png

   
    10  

germany-4.jpg Nico Hülkenberg

Renault

  Renault.png

 
11

 

denmark-2.jpg Kevin Magnussen

Haas
  Haas.png

 
   
 

 

 

12  

belgium-2.jpg Stoffel Vandoorne

McLaren
  McLaren.png

13  

united_kingdom-2.jpg Lewis Hamilton

Mercedes
  Mercedes.png

 
   
    14

brazil-2.jpg Felipe Massa

Williams
 Williams.png

15  

france-2.jpg Esteban Ocon

Force India
  ForceIndiaPink.png

   
    16

united_kingdom-2.jpg Jolyon Palmer

Renault

  Renault.png

17

 

 

canada-2.jpg Lance Stroll

Williams
 Williams.png

 
   
   
    18

germany-4.jpgPascal Wehrlein

Sauber

  Sauber.png

19

sweden-2.jpg Marcus Ericsson

Sauber

  Sauber.png

   

 

    20

united_kingdom-2.jpg Jenson Button  (Pitten Başlayacak)

McLaren
  McLaren.png

Monaco GP: Bugün Saat 15:00

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
awalanche    323
awalanche

Dün sıralamayı izleyemedim. Ham neden geride kaldı? Birde acaba ben izlemedim diye polü almış olmasın Rai, totem mi yapsam? :oleyo2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Ham araçta problem yaşıyordu ve 2. seansta son denemesine başladığı anda muhtemelen kendini Q3 atacaktı ancak yüzme havuzu bölgesinde Vandoorne aracını bariyerlere gömdü. Sarı bayrakların çıkmasıyla seans tamamlanmadan bitmiş oldu. Hamilton'un da son denemesi elinde patladı. :)

 

Yarış başlamak üzere :pembeoleyo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE
SABRE, 19 saat önce tarihinde yazdı:

 

Burada bahsettiğim takım emri açıktan bir takım emri değil tabii, pit stoplarda gerekli ayarı vereceklerdir. :D 

 

:23: Tahmin ettiğim gibi oldu, iyi de oldu. Monaco'da Rai'nin yarışma keyfi yerine geldi diye Vettel'in maksimum alacağı puandan olması anlamsız olurdu. Hele birde Mercedes geçtiğimiz yarışta açıktan Bottas'ı 2. pilot olarak kullanmışken Ferrari yapması gerekeni yaptı. Rai geçtiğimiz yıllarda aldığı sonuçlarla, şampiyonaya olan ilgisi ile kendisi 2. pilot olduğunu göstermişti zaten. 

 

Güzel bir hafta sonu oldu açıkçası, Monaco'yu sevmem ama yıllar sonra gelen galibiyet ve duble günü mükemmelleştirdi. :19:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Ferrari ne kadar karaktersiz ve ucuz bir takım olduğunu gösterdi. Şu pistte önceki yarışa göre 100sn üzerinde fark açan araç bile kimseyi geçememişken, bu omurgasız takım önceki mesajımda da belirttiğim gibi emek hırsızlığı yapıp pitlerde Rai'yi geriye attı. Rai bu hamleden sonra yarışı bıraktığını da çok iyi gösterdi ki ben olsaydım takımın kenardaki yönetim bölümüne dalardım sanırım. Sırf şu politikası yüzünden umarım bu yarıştan sonra hep çuvallar, sene sonunda Vettel'i de ellerinden kaçırırlar. Adalet beklenmeyen bu takımın beter olmasını, bu tür ucuz oyunlarla ancak 3. kovalamasını temenni ediyorum artık.

 

@SABRE

Rai'yi, 2. pilot konumuna sokan bu güne kadar hep Ferrari oldu. Önce Alonso, şimdi Vettel'e göre hazırlanan araç için Rai'den birşey beklenemenin çok anlamsız olduğunu düşünüyorum. Rai hep ayar sorunu yaşadığını dile getiriyor, çünkü hassas bir ön taraf istiyor. Alonso ise hep arka tarafın güçlü olmasını istedi. Bu nedenle Alonso döneminde zaten kayıp olan takımda Rai de hayalet oldu. Vettel ile sürüş stilleri aynı ancak burada da Vettel ile viraj dinamiklerinde ayrılıyorlar. Bu nedenle virajlarda Vettel Rai'ye göre virajda fark açıyor veya kapatıyor. Neyse Ferrari'de, politikanın kokuşmuşluğun her yerini kapladığı için tek tek nedenleri saymak da bana pek anlamlı gelmiyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE

Yahu bırak zamanında altındaki süper arabayla nasıl güç bela şampiyon olduğunu da biliyoruz. :D Ferrari'yi hak eden bir pilot değil zaten o, ben neden onunla yeniden anlaştılar onu bile bilmiyorum! 

 

Diğer yandan Ferrari her zaman takım emri uygulamıştır bu yeni bir şey değil. Zaten geçtiğimiz yarışta Mercedes'in Bottas'la yaptıklarından sonra Ferrari'nin de aynı şeyi uygulayacağını söylemiştim o yüzden benim için çok da sürpriz olmadı. 

 

Ferrari bu sene güçlü ve sanıyorum ki bu şekilde devam edecek. Aracı geliştirmeye devam etmeleri gerekiyor sadece, geri kalanını Vettel halledecektir. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
SABRE, 1 saat önce tarihinde yazdı:

Yahu bırak zamanında altındaki süper arabayla nasıl güç bela şampiyon olduğunu da biliyoruz. :D Ferrari'yi hak eden bir pilot değil zaten o, ben neden onunla yeniden anlaştılar onu bile bilmiyorum!

 

Çok çok haklısın Ferrari'yi kesinlikle hak etmediğini tüm dünya bugün bir kez daha gördü. :)

 

2001'de F1'e Sauber ile başlayıp ilk çaylak döneminde dikkat çekip McLaren'e geçen 2. senesinde takım arkadaşı Coulthard'ı puan olarak 2ye katlayıp, 3 kez yarış dışı kalmasına rağmen MSC'ye sadece 2 puan ile şampiyonluğu kaptıran, yine 2005'de dayanıksız Mclaren ile muhtemel şampiyonluğu Alonso'ya kaybeden ve yine bu yılda japonya'da 17. sıradan başlayıp yarışı kazanan, Ferrari'deki ilk yılında takımın son şampiyonluğunu kazanan, F1'e verdiği ara sonrasında çoğu F1 camiasını şaşırtıcı bir performans sergileyen ve bunun üzerine tekrar Ferrari'nin transfer ettiği, tüm F1 camiasında saygı gören, hepsini geçtim karakter olarak F1 tarihinde ilk sıraları zorlayan, politik hareketlerden uzak durup sadece aracını süren bir pilot için bu sözler söyleniyorsa, söylenecek birşey kalmamıştır. :)

 

 

Son olarak Vettel geri kalanını hallederken, takımlar şampiyonluğunu da nasıl halledecek merak ediyorum. Ferrari pilotunu şampiyonluğa koşturmaya çalışırken, elinden takımları kaçırırsa bu günü çok iyi hatırlar da işte Rai buna izin vermez ona kızıyorum...

 

 

Edited by AasgaarDvoLuNDagR
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
awalanche    323
awalanche
AasgaarDvoLuNDagR, 17 dakika önce tarihinde yazdı:

 

Çok çok haklısın Ferrari'yi kesinlikle hak etmediğini tüm dünya bugün bir kez daha gördü. :)

 

2001'de F1'e Sauber ile başlayıp ilk çaylak döneminde dikkat çekip McLaren'e geçen 2. senesinde takım arkadaşı Coulthard'ı puan olarak 2ye katlayıp, 3 kez yarış dışı kalmasına rağmen MSC'ye sadece 2 puan ile şampiyonluğu kaptıran, yine 2005'de dayanıksız Mclaren ile muhtemel şampiyonluğu Alonso'ya kaybeden ve yine bu yılda japonya'da 17. sıradan başlayıp yarışı kazanan, Ferrari'deki ilk yılında takımın son şampiyonluğunu kazanan, F1'e verdiği ara sonrasında çoğu F1 camiasını şaşırtıcı bir performans sergileyen ve bunun üzerine tekrar Ferrari'nin transfer ettiği, tüm F1 camiasında saygı gören, hepsini geçtim karakter olarak F1 tarihinde ilk sıraları zorlayan, politik hareketlerden uzak durup sadece aracını süren bir pilot için bu sözler söyleniyorsa, söylenecek birşey kalmamıştır. :)

 

 

Son olarak Vettel geri kalanını hallederken, takımlar şampiyonluğunu da nasıl halledecek merak ediyorum. Ferrari pilotunu şampiyonluğa koşturmaya çalışırken, elinden takımları kaçırırsa bu günü çok iyi hatırlar da işte Rai buna izin vermez ona kızıyorum...

 

 

 

:97::97:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.
TamerÇ., 27.03.2017 - 02:32 tarihinde yazdı:

Eskilerin McLaren sevdalısı son zamanlarda Ferrarici oldum :D Tabi bunun bir numaralı sebebi de İceman Raikkonen :D 

 

Bu konuya yazdığım ilk mesajım. 

 

Rai dışında umrumda değil bu saatten sonra.

 

Allah'ım şu ramazan gününde sana dua ediyorum İnşallah Ham şampiyon olur. Şimdi Ferrari adileri düşünsün :ole8:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
sir_mahony    4
sir_mahony

Bugün bir daha gördük ki Ferrari sadece 1 pilotun olduğu sonuç odaklı bir takımdır.İzlediğim ilk günden beri hep o kırmızı arabanın büyüsüne ve de tabi ki Schumi ye olan hayranlığım vardı. Schumi gitti ama o kırmızı arabanın üstünde ki şahlanan attan ayrılamadım bir türlü. Uzun süredir takip etmiyordum,bu sezon tekrar izlemeye başladım. Şu gerçek ki Ferrari de her zaman 1. pilot varrdı. Zamanında çok açıklama oldu rekabete izin vereceğiz,1. pilot kavramı bizde yok diye ama bugün yarışta şunu gördük. Vettel in yarışı kazanmasının taktiği belliydi. Startta Rai yi geçemezsen fazla zorlama. Geçmeye çalışma. Biz onu önce pite alıcaz. Önün açılınca bas gaza 23-24 saniyelik arayı yakaladığın an pite gelecek ve yarışı kazanacaksın. Bu yarış tamamen Vettel in kazanması içindi.Antreman ve özellikle sıralamada ortalığı kasıp kavuran bir Rai varken (gerçi fark 0.048 di sanırım tam hatırlayamadım) pole pozisyonu almış ve de Hamilton'ın ilk 4 e hatta 5 e yaklaşması bile anca teknik sorun ya da kazalarla mümkün olabilecekken sırf 1. pilot Vettel olduğu için bu yarışı Rai'den çaldılar bence. Ama artık özellikle yakıt ikmalinin geri gelmesi ve devir sınırının kalkması lazım. Geçiş olmayan bir F1 yarışı izlemek polis çevirmesinde tek şeride düşen yolda birbirini takip eden arabaları izlemek gibi bir şey. Sıfır heyecan sıfır haz. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.

Pit stopa erken girmesini değerlendiren Raikkonen "İçeriye çağrıldım. Hepsi bu."

 

Adamın söylediği söz. Ya vallahi kahroldum yarış sonunda. Kendi kendime diyorum ulan Rai son düzlükte çek kenara alma puan diye. Yahu Rai bu ya Rai öyle bir çırpıda harcanacak adam mı. Senin takımının son Şampiyonu. Herşey bir kenara neredeyse bütün F1 severler bugün Rai zaferiyle çok mutlu olacakken katakulliye getirip aldınız adamın elinden zaferi. 7 puan için yaptılar bütün bu adiliği.

 

Zaten bu yarış öncesinde Vettel 6 puan önde pilotlar sıralamasında, en büyük rakibi Ham 13. başlatacak ve yüksek puan alamayacağı belli, her türlü o fark açılacakken ne gerek vardı adamın emeğiyle oynamaya.

 

Ferrari bu yaptığı adilikle, zaten önde olup farkı daha da açacak olan Vettele ve kendi arabasına güvenmediğini açıkça ortaya koydu. Başka bir açıklaması yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SABRE    1,008
SABRE

Bu ne yahu her tarafı Kimi fanları sarmış. :20::D Romantizme gerek yok arkadaşlar, şuanda F1'de olay araba üstünden gidiyor. Yok işte Kimi şöyle iyi böyle iyi şöyle pilot vs. demeye gerek yok. Alonso'nun hali ortada işte Indy 500'de falan yarışıyor. Ferrari için bir şanstı Kimi ve yeterince hızlı olsaydı emin olun ki 1. pilot muamelesi görürdü. İddiası olmayan bir takıma gitse ne olacak, şu an hiç olmazsa pole vs. istatistik falan kasıyor kendine. :) 

 

Ferrari'de her zaman tek pilotluk dönem olmuştur. Bu da genelde bir sezonla alakalı performansa bağlıdır. Ferrari daha hızlı olsaydı Kimi'yi desteklerdi sonuçta Vettel İtalyan değil bir şey değil yahu milliyetçilik yapsınlar. :D Eee ikisi de Ferrari'de şampiyon olmuş neden ne yani? Demek ki performans faktörü var ki aldıkları puan farkından belli oluyor zaten. Benim için pilotun hiçbir önemi yoktur, önemli olan markadır. 97-98 sezonundan beri Ferrari'yi destekliyorum ve kim şampiyona liderliği için yarışıyorsa onu destekliyorum bu sene bu Vettel'se Vettel Kimi'yse Kimi. 

 

Ayrıca olayın arabaya güvenmemekle alakası yok. Mercedes son 3 senenin şampiyonu aleni şekilde takım emri uyguluyor Bottas'ı net 2. pilot olarak Hamilton'ın stratejisine yardım edecek şekilde kullanıyor Ferrari bunu yapınca işte yok omurgasızlık yok midesizlik oldu. :D Kimi yardım etmezmiş markalara da vs. Vallahi kendi bilir anında kovulur takımdan başka pilotla yola devam eder Ferrari kimin arabasıyla kimi korkutuyorsunuz yahu. :D 

 

@TamerÇ. 

 

Dijital çağın zoraki ajanı Chuck'a selam olsun. :D 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.

@SABRE Orion abi yapma gözünü seveyim ya nasıl romantikliğe gerek yok. F1 de olay araba üstünden gitmeye başladığından beri heyecan, seyir zevki kaçtı zaten. Senelerdir görüyoruz sıkıcı, monoton yarışları, Redbull-Mercedes dominasyonunu. Tamam araba da önemli de bırakın da pilotun da bi etksisi olsun abi ya :D Oldu olacak uzaktan kumandayla kontrol etsinler bari arabayı. :D 

 

Aralarındaki puan farkı objektif bir takım olsaydı bu kadar fazla olmazdı abi. Ayrıca Bottası 2. pilot olarak görebilirsin ama Rai bu kadar kolay harcanacak adam da değil abi kariyeri var, F1 tarihinde yeri olan bir pilot. Birde tepkinin bu kadar büyük olmasının sebebi sezonun başı daha. Vettel zaten lider ve farkın açılacağı da garanti. Ne gerek var yani bu oyunlara. Bu olay son yarışlara doğru olsa şampiyonluk mücadelesi fln dersin bi nebze anlarız ama daha çok erken yahu. 

 

Fanlıksa fanlık abi ben Rai Fanıyım :D İnşallah da Vettel şampiyon olamaz Ham şampiyon olur. Aminnnn. Oh rahatladım valla :ole8:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR

Aslında uzatmak için yazmıyorum, sonuçta kendi fikir ve düşüncelerimizi açık bir şekilde dile getirdik ve Rai'ye ve F1'e olan bakış açılarımız çok farklı olduğu için uzlaşmadan da çok uzağız. Ancak "romantizm" yaptığımızı kesinlikle düşünmüyorum. Herşeyden önce bu araçları kullanan bir insan ve burada çalınan bir emek hırsızlığı var. Bunu empati yaparak anlamaya çalışabiliriz. Bu size yapılsa nasıl hissederdiniz? Bunun cevabı zaten konuyu noktalar... Tabi herşey sadece bu pistte yani Monaco'nun bu seneki kurallarla hazırlanan araçlar ve lastiklere özgü bir durum. Bu nedenle Monaco'nun öncesi veya sonrası yok.

 

Diğer taraftan kimse Rai iyiydi, kötüydü, şu pilot 1. diğeri 2. derdinde olduğunu düşünyorum. Rai hızlıydı veya yavaştı ancak neye göre ve kime göre.. Bu pist sizden performans beklemiyor bunu iyi gözlemlemek gerek, yoksa arkada Ham tek düzlükte bile 2 araç birden geçecek bir araca sahipti. Kim kimi geçebildi ki bu pistte burada Rai'nin hızını konuşuyoruz. Burada sadece pitler ve takımların stratejileri belirleyici oldu sadece ve sadece...

 

Şimdi bu noktaya nasıl geldiğimizi sırasıyla tekrar gözden geçirelim:

 

Perşembe günü antremanlar sonrasında Pirelli, lastik aşınmasının çok az olduğunu ve en yumşak lastiği US lastiklerin bile tüm yarışı çıkarabileceğini, US lastiklerin bitmiş halinin bile SS lastikten 0,7 sn daha hızlı olduğunu ve son olarak SS lastiği takan aracın 2-3 tur civarında lastikleri ısıtıp, performans alacağını açıkladı.

 

Sıralama turları sonrası araçlar ve lastiklerin durumu ortadayken, geçişe (çok büyük bireysel hata yapılmadığı durumda) hiçbir şekilde şans vermeyecek bu pistte tek bir gerçek vardı. Yağmur, pitler ve SC'ın pite gireceği turlar... Yağmur yoktu eledik, SC bu durumdan sonra girdi eledik ve son kalan pit ile takımların belirleyeceği strateji...

 

Sıralama turları sonrası ortaya çıkan başka bir gerçek daha vardı Ferrari double yapamaması için ya araç yolda kalacak ya da kaza yapacaktı. Geçişe izin vermeyen bu pistte yine Ferrari'ye yaklaşabilecek bir araçta yoktu... Burada Ferrari ve Vettel sıralama turları sonrası stratejiler hakkında konuşmaya başlamış ancak bundan Rai'nin haberi yok ki yarış sonrası suratı ve demeçleri belli ediyordu.

 

Yarış başladığı zaman temiz bir kalkış ve temassız ilk virajı dönmek galibiyet perdesini aralayacaktı ki Rai burada bunu başardı. İlerleyen turlarda fark açan bir Ferrari vardı. Mecedes'in arkasında kalan Redbull, yarış ilerledikçe Mercedes ile savaşabileceğini gördü ki elinin de 2 pilotla güçlü olmasından dolayı ilk zarı atan takım oldu. Bu hamle ile ya kazanacak ya da kaybedecekti ancak bir aracı daha vardı. Bunun verdiği güvenle Vers'i pite aldı. Pit çıkışı önü açılan pilotu daha hızlı turlar ile yükselme imkanı doğabilecekti. Dikkat edin yeni lastiklerle demiyorum, önünün açılması ile yükselme ihtimalini düşündüler. Bu hamleye Mercedes anında cevap verdi ve Redbull'un hamlesini boşa çıkarmış oldular. Önü açılan Ric daha hızlı lastikle daha hızlı turlar atarak takım arkadaşına ve Mercedes'e karşı kazanmış oldu.

 

Peki tüm bunlar olurken Ferrari bu savaşın neresindeydi? Ferrari pitler sonrası yeterli farkı açmış ve bu savaşın çok ötesinde kendi iç savaşını veriyordu tam da beklendiği gibi.. Ayrıca redbull'un aracında SS lastiklerin verdiği performansı da görmüş oldular. Tur bindirme zamanı geldiğinde kapanan farklar But ve Eri'nin geçilmesiyle tekrar açılmaya başladı. Bu nedenle Ferrari arkasından gelenlerin nefesini arkasında hiçbir zaman hisetmedi.

 

Monaco, dar sokakları, sürekli yön değişimleri, keskin virajları ve pist bitiminden itibaren başlayan metal bariyerler gereği çok yüksek konsantrasyon ile yarışı tamamlamanıza izin veren bir pist. Ayrıca bu pistte daha önce yapılan bir araştırmaya göre tek turda bir pilot 100 ila 120 arasında farklı hamle yaptığını da hatırlatmakta fayda var. Pilot tur başına sn'de 2 farklı hamle yaptığını da düşünürsek diğer pistlere oranla takımdan gelen veri akışı ile tur derecelerinin değerlendirmesi ve özellikle pit zamanlarının belirlenmesi hayati önem taşıyor. Demek istediğim yardım almayan bir pilot bu pistte freni patlamış kamyon gibi kontrolsüz kalabiliyor. Bu nedenle Rai ve Vettel'in tur derecelerinin karşılaştırılmasının yapılması, Vettel daha iyi turlar atması, Rai'nin daha yavaş olması vs gibi durumlar pilotlardan daha çok takımdan gelen veri akışı, takım mühendislerinin pilotlara verdiği direktifler ile daha belirleyici bir hal alıyor. Burada Ferrari pilotlarına verilen bilgiler ile pist üstü pozisyonlarını belirledikleri de diğer bir gerçek. Bu nedenle takım telsizlerinden pilotlarına hızlanması gerektiği, diğer araçların kendilerine göre pozisyonları, takılan stintlerin türü ve durumu, tur zamanları, sektör dereceleri vs. gibi verilen bilgileri duyarız. Buna göre pilot aracını ve lastikleri zorlamaya ya da korumaya başlar/devam eder. Pilotlar takımlara ve mühendislere pist, lastik ve araç durumu hakkında sensörler haricinde verdiği bilgilerin geri dönüşümü, stratejileri ve kararlarına güvenerek hareket ederler.

 

Ferrari pit stratejisine gelecek olursak, undercutla uzaktan yakından alakası olmayan bu pistte daha yavaş lastik stintine geçileceği gerçeğini de göz önünde bulundurursak, takım burada ipleri eline aldı. Bu hareketinden haberdar olan da tek bir pilot olduğu takımın ilk hamlesinden itibaren ortaya çıktı. Zaten hızlı lastiklerde olan Vettel hızlanmaya başladı. Ferrarinin senaryosu Vettel'in pit çıkışıyla tamamlanmış oldu. 

 

Rai, fark açamadı?!? Vettel önü açılınca hızlandı?!? Pitler sonrasında Vettel fark açtı?!? Rai'ye takımdan hızlanıp fark açması mı söylendi yoksa tur derecelerinin yeterli mi olduğu söylendi... Vettel, önü açılınca önceden konuşulan ve planlanan şekilde zaten hızlı stintte, mühendisinin de talimat ile hızlanmadı mı... Pitler sonrasında motivasyon ve güven kaybı yaşayan bir pilottan ne kadar savaşmasını ve hızlanmasını bekleyebilirsiniz... Savaşsa bile yarışın sonucunu belirleyen bu hamle ile bu savaşın bir anlamı kalmış mıydı... Kazanmak isteyen Vettel, bunun içinde herşeyi mübah gören bir pilotun hızlanıp fark açması da normal değil midir...  

 

Şimdi Vettel, daha yarış bittiği anda yumurtlamaya başladı... Sağolsun Rosberg'de iyi soru sordu... Sonuçta oradaki kimse salak değil, neyin ne olduğunu çok iyi biliyor. Hemen 3 maymunu oynamaya başladı. Bilmiyorum, sadece daha hızlı sürdüm, Rai'nin önünde çıkmak benim içinde süpriz oldu, bıdı bıdı... Bu son derece normal birşeyse, neden herkes bu oyunu eleştirdi... Neden Vettel kendini korumaya geçti... Neden Ferrari adam gibi bir açıklama yapmıyor... Neden... Ferrari ve Vettel bu pis oyunu tezgahladı, günü kendi hanelerine yazdılar...

 

Romantiklik diyoruz ama Ferrari direk tecavüz etti. Rai'nin birinciliğine ve hakkına... Bu Monaco için geçerli. Rai ve Vettel A ve B takımlarında yarışsalardı bu durumu yaşar mıydık? Monaco, bu araçlar, bu lastikler ve zaman turları bize imkansız diyor ki, bunu geride bıraktığımız haftasonu gösterdi. Tüm araçlar, motor-aero-lastik-performans farkı ne kadar olursa olsun, herkes kendi yerinde çakıldı kaldı.

 

Ferrari büyük bir takım bunu herkes kabul ediyor. Ancak kendi pilotunu daha sezonun başında küstürmek ne kadar doğru bir hareket... Senin büyüklüğüne ne kadar yakıştı bu hareket... Sadece 7 puan bu kadar önemli miydi bunu sezonun gidişatında görücez. Rai bir Vettel olsaydı, takımın bu hareketine aynı seviyede cevap verirdi ancak adam yine yarışına bakacak en fazla sezon sonu da emekli olacak sanırım. Tüm dünya önünde düştüğü bu hal sonrasında nasıl toparlayacak bunu da ayrıca merak ediyorum. Ferrari neyi kazandı, neyi kaybetti sezon sonu puan tablosu gösterecek ancak şu hareketi Rai taraftarı olsun olmasın hatırlanacak...

 

Ferrari için Rai ikinci döneminde bir şanstı. Bu çok doğru. Rai yeterince hızlı olsaydı 1. pilot olurdu? Rai, ikinci döneminde nasıl hızlı olabilirdi? Geldiği zaman takım Alonso için odaklanmamış mıydı? Sürüş stilleri ve dinamikleri çok farklı olan 2 pilot ve kendine uymayan araçta nasıl hızlı olması beklenebilirdi? Alonso kapıyı çarpip gittiğinde takım yine kendi başarısızlığını arka plana süpürmek, tifosileri ve italyan medyasını susturabilmek, genç ve 4 şampiyonluğu olan, Ric'e yenilerek, Redbull'da kurduğu krallığın çatlaması ile arayış içine giren Vettel'i can simidi olarak gördüler. Zaten politik çürümüşlüğün timsali olan bu takım ile özellikle Weber ile yaşadıklarını hepimizin bildiği bu pilot nasıl bir anlaşma yaptılar ve kontratta ne gibi şartlar vardı, soru işareti olsa bile tahmin etmesi çok zor değil... Neden, bknz Ferrari geçmişi... Neden, bknz Vettel-Weber, Vettel-Riccardo deneyimi...  Şimdi hala Rai'den hızlı olmasını beklemek, düşündürücü.. Hatta zorlarsak, Rai geçen sene Vettel'i geçti ve daha hızlıydı.. Bu en bariz örnek... Ama ne oldu, takım saçma pitlerle Rai'yi harcadı mı, harcadı... Vettel, saçma ve amatörce hatalar yüzünden Rai'nin yarışını ve alacağı ekstra puanları harcadı mı, harcadı... Sene sonundaki tabloya sadece gözlerinizi, kulaklarınızı kapatarak inanabilirsiniz... Rai'ye bu güne kadar ne verilmiş ki, ne bekleniyor. Buna rağmen Rai'den ne alınmış, bunu Ferrari hepimizden iyi biliyor. Ferrari yediği haltı çok iyi biliyor ki Rai'nin tüm sonuçlarına rağmen hala takımda, yoksa Ferrari'ye oturacak pilot mu yok.. Ama bu karaktersizlerin bu hareketleri karşısında Rai tek kelime etmiyor ve adam sadece doğru ayarları bulamadık diyor. Bu durumu bir Ham, bir Alonso, bir Vettel yaşasaydı o zaman siz o takımı görürdünüz. İşte karakter ve adamlık burada ortaya çıkıyor. Şu pilotların hepsini cebinden çıkaracak bir pilot olduğu için Rai seviliyor...

 

Takım diyoruz da takımı takım yapan pilotlar değil mi... Mühendisler değil mi... Takım diyoruz da zamanına damga vuran Williams, Mclaren, Lotus, Honda, Benetton, Renault  bugün ya tarih olmuş ya da esamesi okunmuyor. Bu takımları küçümsemiyorum. Ancak takımlar gibi pilotlar da mühendisler de önemlidir. F1 dediğimizde Senna, MSC, Fangio, Jim Clark, Prost, Lauda, Piquet, Stewart, Hakkinen gibi isimler de bir markadır. Aynen takımlar gibi... Brawn, Newey de bir takım gibi markadır. Bu nedenle ben olaya sadece takım gözüyle bakamıyorum, ve yaptığı her hareket müstehaktır diyemiyorum. Bu nedenle yıllar sonra da Rai hatırlanacak, sürüşüyle, başarılarıyla, telsiz konuşmalarıyla, hareketleriyle, kaçırdığı ve kazandığı şampiyonluğuyla ve son olarak en önemlisi karakteriyle hatırlanacak... 

 

Bottas, .Mercedes'e gelirken önce kendisini kanıtlaması gerektiğini bilerek geldi. Ayrıca Mercedes, Bottas'ın elinden hangi galibiyeti aldı? Takım emri diyoruz da burada takım arkadaşına yardım etmeyi değil, ortada herhangi bir tehdit yokken takım arkadaşının önüne geçirilmesini durumu var.  Ayrıca o takım yaptı, bu takımında hakkıdır diye kabul edemiyorum. Benim asıl tepkim F1'in bugüne gelirken yaptıkları, çirkin politikaları, adaletsizliği, çirkefliği, bugün geldiği nokta... Bugün Rai'ye yapılan, dün Weber'e, Massa'ya, Kobayashi'ye, Button'a, Fisichella'ya, Senna'ya vs. yapılan adaletsizliklere tepkim.. Paralı, yeteneksiz pilotların hüküm sürdüğü bu dönemde saf hıza sahip pilotların da emekli olmasıyla F1'de güzel bir dönemi de kapatmış olucaz anlaşılan. 

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
awalanche    323
awalanche

Bana bu sporu sevdiren pilot Hakkinen'dir. Spa 2000'deki Schumi-Mika kapışmasını da canlı izleme şansına nail olmuştum. Bugün bu sporu izlememin ise tek sebebi Rai'dir. Ferrari'yi zerre sevmememe rağmen Ferrariye bile bir sempati duymamı sağlayan da yine Rai'dir. F1'i takip ediyorum diyen birisi Rai gibi bir adama yavaş, yarışamıyor vb.. diyorsa gözüne gözlük diyorum. :D 

 

Vettel'in sözleşmesinde ki gizli maddeler (1. pilot) ortaya çıkmadıkça biz ne desek boş. Ama Rai'ye laf atarken bir besmele çekecek orada düşüneceksiniz! :tesbihleyo:

 

Son olarak, Nico yarış sonu Rai'ye durumu sordu ve cevaptan sonra "Seni çok iyi anlıyorum" dedi. Bu da mı romantizm...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
AasgaarDvoLuNDagR    285
AasgaarDvoLuNDagR
awalanche, Bir saat önce tarihinde yazdı:

Bana bu sporu sevdiren pilot Hakkinen'dir. Spa 2000'deki Schumi-Mika kapışmasını da canlı izleme şansına nail olmuştum. Bugün bu sporu izlememin ise tek sebebi Rai'dir. Ferrari'yi zerre sevmememe rağmen Ferrariye bile bir sempati duymamı sağlayan da yine Rai'dir. F1'i takip ediyorum diyen birisi Rai gibi bir adama yavaş, yarışamıyor vb.. diyorsa gözüne gözlük diyorum. :D 

 

Vettel'in sözleşmesinde ki gizli maddeler (1. pilot) ortaya çıkmadıkça biz ne desek boş. Ama Rai'ye laf atarken bir besmele çekecek orada düşüneceksiniz! :tesbihleyo:

 

Son olarak, Nico yarış sonu Rai'ye durumu sordu ve cevaptan sonra "Seni çok iyi anlıyorum" dedi. Bu da mı romantizm...

 

:friends:   Her cümlenin noktasına kadar katılıyorum. :good:  Hatta boşluklarına, enterlarına bile.. :fool:

 

Bu tür kontratlarda/sözleşmelerde gizlilik ilkesi gereği malesef öğrenme şansımız olmayacak. Zira öyle büyük miktarlarda ceza maddesi konuyor ki tek kelimesini açıklasa bunu yapan taraf yandığının resmidir. :tara:

 

Benzer zamanlarda başlamışız, en azından sevmeye :olee10:. Spa, belki de hayatımda en çok gitmek istediğim mabettir kendileri ki gittiğin zamanla da 12'den vurmuşsun, V10'lar Spa, Hakinen-MSC aklımı bırakıp gelirdim  heralde :rock: tek böbreğimi çalmışlar gibi içim acıdı hani :biggrin: Bu sene teknik imkanlar nedeniyle gitme şansım olmayacak, Rai'de sezon sonu emekli olacak büyük ihtimal ancak sırf görmek için bile ve Eau Rouge'un başladığı aşağıdaki yerde piste yatıp saatlerce yukarıya bakmak için bile gidicem ahdım olsun. :butwhy:

 

Rai gittiği zaman içimde F1'den ne kadar bir kırıntı kalacak ben de merak ediyorum. :) Ortalık şımarık, ağlayan, mızmız, paralı babaya/sponsora sahip, kazmadan geçilmeyen F1'de Rai son umut ışığımdı, o da sönecek :16:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.
awalanche, 3 saat önce tarihinde yazdı:

Bana bu sporu sevdiren pilot Hakkinen'dir. Spa 2000'deki Schumi-Mika kapışmasını da canlı izleme şansına nail olmuştum. Bugün bu sporu izlememin ise tek sebebi Rai'dir. Ferrari'yi zerre sevmememe rağmen Ferrariye bile bir sempati duymamı sağlayan da yine Rai'dir. F1'i takip ediyorum diyen birisi Rai gibi bir adama yavaş, yarışamıyor vb.. diyorsa gözüne gözlük diyorum. :D 

 

Vettel'in sözleşmesinde ki gizli maddeler (1. pilot) ortaya çıkmadıkça biz ne desek boş. Ama Rai'ye laf atarken bir besmele çekecek orada düşüneceksiniz! :tesbihleyo:

 

Son olarak, Nico yarış sonu Rai'ye durumu sordu ve cevaptan sonra "Seni çok iyi anlıyorum" dedi. Bu da mı romantizm...

 

Okurken ayağa kalkıp saygı duruşunda bulundum :97:

 

Finlileri seviyorum galiba ben ya, Lordi Eurovision'u kazandığında da çok sevinmiştim :Headbang2::Headbang:

 

Rai emekli olunca, sevmediğim Ham i desteklerim ya da daha rekabetçi olabilirlerse Vers-Ric ikilisi olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...