Jump to content
Sign in to follow this  
Kanpuu

Vatan Bilgisayar ve onun kalitesiz ve rezil hizmeti.

Recommended Posts

Kanpuu    234
Kanpuu

17 Mayıs'da Vatan Bilgisayardan Asus Rx580 satın almıştım. Gittiğim şubede 1411mhz'ye hız aşırtılmış olan 1700 liralık sürümü bir tane kalmıştı. El mahkum satın aldım. Aldığım ürün arızalıymış ve ben bilgisayarıma giren bir virüs yüzünden arızalı olduğunu anlayamamıştım. 19 günlük bir kullanımdan sonra ürünün arızalı olduğunu anladım.

 

Sorun da  bu zaten Vatan bilgisayardan ne ürün alırsam alayım arızalı çıkıyor ve mutlaka teknik servis yoluna gidiyor. 2016'nın Şubatında WD 3tb depo harddisk almıştım kendime o da arızalı çıktı. Sırf bu harddisk yüzünden evde çektiğimiz videoları resimleri ve anılara dair her şeyimizi kaybediyorduk. Harddiskten bir kaç ay sonra saç sakal tıraş makinesi aldım o da arızalı çıktı. 2016'nın sonuna doğru elektirk süpürgesi aldık o da arızalı çıktı. Ve bildiğiniz üzere daha bir ay kullanmadığım ekran kartı da arızalı çıktı. Tüm bu ürümler daha kırkı çıkmadan garantiye verildi ve her seferinde ben aynı mağduriyeti yaşıyorum. Hiç yoktansa 3 hafta ihtiyacım olan o ürüm olmadan bekliyorum. Yazıklar olsun bunların vereceği hizmete. 

 

Ben Vatan Bilgisayarın bozuk malları kutulayıp tekrar sattığını düşünüyorum. Hangi ihtimalle bir insanın satın aldığı tüm ürünler arızalı çıkabilir ki?

 

Burdan herkesi uyarıyorum, gidip de Vatan Bilgisayar denen o uğursuz yerden ürün almayın. Elinizden geliyorsa amazon gibi sitelerden sipariş verin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PureHD    1
PureHD

Hocam öncelikle geçmiş olsun. Hani ilk defa olsa şanssızlık fabrikasyon hatası denirdi ama bir kaç kez başınıza gelmiş kesinlikle hakkınızı arayın. Ekran kartları konusunda an itibariyle pek bilgili değilim bir 6-7 senedir takip etmiyorum HD 6950 ler vardı ben takip ederken o yüzden çok hatırlamadığımdan soruyorum cahilliğime verin. Ekran kartlarında teşhir ürünü olma durumu var mı? Varsa siz teşhir ürünü olarak mı aldınız bahsettiğiniz ekran kartını? Eğer teşhir ürünü olarak aldıysanız çeşitli arızalar çıkabiliyor teşhir ürünlerinde. Benim de başıma gelmişti yurt dışından teşhir ürünü PS3 almıştım bir kaç ay sonra optik okuyucusu bozulmuştu durduk yere. İnternetten almanızı öneririm internetten bir kaç parça almıştım bir de notebook almıştım 4 sene önce hala sapasağlam çalışıyorlar 1 kere bile teknik servise göndermedim sadece fan temizliği termal macun yenilemesi gibi periyodik bakımlarını yaptım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu
PureHD, 6 dakika önce tarihinde yazdı:

Hocam öncelikle geçmiş olsun. Hani ilk defa olsa şanssızlık fabrikasyon hatası denirdi ama bir kaç kez başınıza gelmiş kesinlikle hakkınızı arayın. Ekran kartları konusunda an itibariyle pek bilgili değilim bir 6-7 senedir takip etmiyorum HD 6950 ler vardı ben takip ederken o yüzden çok hatırlamadığımdan soruyorum cahilliğime verin. Ekran kartlarında teşhir ürünü olma durumu var mı? Varsa siz teşhir ürünü olarak mı aldınız bahsettiğiniz ekran kartını? Eğer teşhir ürünü olarak aldıysanız çeşitli arızalar çıkabiliyor teşhir ürünlerinde. Benim de başıma gelmişti yurt dışından teşhir ürünü PS3 almıştım bir kaç ay sonra optik okuyucusu bozulmuştu durduk yere. İnternetten almanızı öneririm internetten bir kaç parça almıştım bir de notebook almıştım 4 sene önce hala sapasağlam çalışıyorlar 1 kere bile teknik servise göndermedim sadece fan temizliği termal macun yenilemesi gibi periyodik bakımlarını yaptım.

@PureHD, teşhir ürünü falan değildi yani. Bilemiyorum gidip bir mağazadan ürün alır gibi aldım. Beni kandırmış da olabilirler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dagon    129
dagon
YukiKaze, 47 dakika önce tarihinde yazdı:

 

Burdan herkesi uyarıyorum, gidip de Vatan Bilgisayar denen o uğursuz yerden ürün almayın. Elinizden geliyorsa amazon gibi sitelerden sipariş verin.

 

Hepsini aynı şubeden aldıysanız şubede bir sıkıntı olabilir. Ben 6 yıl önce Nokia C6 cep telefonu aldım. 2 seneden fazla kullandım. 5 yıl önce ((Seagate) ve ondan 1 yıl sonra (WD) 2 tane harici disk aldım. Yine 5 sene önce 30 liralık Microsoft mouse aldım. Mouse'u 1 ay önce değiştidim. 4 yıl önce aldığım harici disk ise 2-2,5 yıl sonra bozuldu ama tamamen kullanıcı hatası diyebilirz. Daha doğrusu kullanıcı arkadaşı hatası :D . Sağolsun arkadaşım harici diski mermer zemine düşürdü. O gün bozuldu. 5 yıl önce aldığım harici disk ise halen sapasağlam durumda. Ya ben şanslıyım, ya siz çok şanssızsınız, ya da aldığınız şubeyle ilgili bir sıkıntı var.

Edited by dagon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu

Şubenin hatası deyip de durumu basitleştiremeyiz. Dört sefer üst üste bozuk mal çıkmasının bir açıklaması olmalı. Diyelim ki hep aynı şubeden satın alıyorum, bu durumda demek oluyor ki Vatan Bilgisayar bozuk malları o şubede yeniden kutulayıp satışa sunuyor. Artık bu adamların herhangi şubesine güvenip de mal almam. Hepsinin canı cehenneme. Bu nasıl bir rezillik böyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PureHD    1
PureHD
YukiKaze, 1 saat önce tarihinde yazdı:

Şubenin hatası deyip de durumu basitleştiremeyiz. Dört sefer üst üste bozuk mal çıkmasının bir açıklaması olmalı. Diyelim ki hep aynı şubeden satın alıyorum, bu durumda demek oluyor ki Vatan Bilgisayar bozuk malları o şubede yeniden kutulayıp satışa sunuyor. Artık bu adamların herhangi şubesine güvenip de mal almam. Hepsinin canı cehenneme. Bu nasıl bir rezillik böyle.

Hocam yanlış anlaşılmayalım ben size Vatan Bilgisayarı savunmuyorum şuan. Kendilerini bende sevmem uzun süredir de alışveriş yapmıyorum, bayram öncesi bilerek hatalı fiyat girip paraları işletip haftalar sonra hatalı fiyat deyip ürünü göndermeyeceğiz diye paraları iade etme gibi huyları var. Hayatımda hiçbir mağazasında 50 liradan pahalı bir şey almamışımdır ki sizin aldığınız ürünlerin tutarı gayet yüksek. Bir mağduriyet yaşamışsınız açıkça. Bu denli büyük firmanın müşteri temsilcilerinin anında bu tarz sorunları çözmesi gerekir kimse kimseye parasını alıp bozuk ürün satamaz. Hiçbir kurumsal firma marka değerini zedelemek istemez bir kaç yere yazarsanız yardımcı olurlar bu tarz firmalar genelde. Size tavsiyem THH ' ye dilekçe verip Vatan Bilgisayar Genel Müdürlüğüne Şubeyle alakalı mail atmanızdır. Şikayetvar'a falan da yazabilirsiniz oraları da kontrol ediyor firmalar ama nasıl sonuç alırsınız onu bilemeyeceğim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu

@PureHD, alışverişi kestim onlardan artık. Şikayet edip de arkasını kovalayacak vaktim yok zaten. Ne halleri varsa görsünler. Deneyimlerimi paylaştım, bunları okuyanlar daha temkinli olsunlar artık bu dolandırıcılara karşı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alihsans    354
alihsans

Farklı zamanlarda hem mağazadan hem de netten ateş ölçer, DSLR lensi, navigasyon cihazı, harici disk, cep telefonu, dijital fotoğraf makinesi vb. bir sürü alışveriş yapmışlığım var, hiçbirinde de sorun yaşamadım.

Uzun süredir fiyatları uygun olmadığı için alışveriş yapmıyorum. Aradığım ürünü burada uygun fiyata bulursam düşünmeden alırım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr.Hate    269
Mr.Hate

İşim gereği çevremdeki tüm arkadaşlarım bilgisayar ve ürünlerini almadan önce bana danışırlar ve hep beraber gider ya da benim yönlendirmem ile gidip alırlar ürünlerini. Vatan Bilgisayardan bu zamana kadar yüzlerce ürün almışımdır ve bu ürünlerin içinden en az 20 tanesi benim kendime aldığım ürünlerdi. Bir kere bile arızalı ürüne denk gelmedim. Belki klişe bir söz olacak ama elektronik ürün alma işi biraz da şans işidir. Mesela Adana'da Myro bilgisayardan da yüzlerce aldığım ürünler olmuştur ama Myrodan çok fazla arızalı ürüne denk geldiğim olmuştur. Bahsettiğiniz sıkıntıları ben Myroda yaşadım çokça. Peki bu durum Myronun kötü bir firma olduğu anlamına mı geliyor? Değil tabi. Bir ürünü aynı gün içinde 3 kere değiştirdiğimi biliyorum. 3 kere arızalı ürüne denk gelinir mi? Geldim ben. Sözün özü bu iş biraz da şans işi, hiç bir firma, hele ki Vatan gibi büyük bir firma bilerek, isteyerek arızalı ürünleri satmaya çalışmaz. Çünkü bunu sürekli yapıyor olsalardı sonları Polen bilgisayar gibi olurdu! :oleyo:  Ben zamanında Polen Bilgisayardan aldığım hiç bir ürünün 1 haftanın üstünde dayandığını görmedim. Bir keresinde internet kafeye bilgisayarlar almıştım Polenden ve bilgisayarları aldıktan bir hafta sonrasında 15 bilgisayarın sekiz tanesinin rami arızalandı ve Polenden gelen teknik servis elemanları bir büyük kutu dolusu ram ile gelip sorunlu ramlari değiştirirken görmenizi isterdim. Sıfır kutusundan çıkartıyor, takıyor, bilgisayar yine ram hatası veriyor, sonra bir başka ram deniyor o da arızalı çıkıyor, böyle böyle 8 makinaya toplamda 20 den fazla ram denemesinden sonra arızalı olmayan ram takabildiler! :oleyo:  Demem o ki, dediğiniz gibi sürekli arızalı parçaları satsalardı emin olun piyasada fazla tutunamazlardı. Sizinkisi biraz da şansızlık olmuş. Ben Vatandan memnunum ve bence piyasaya göre çok makul fiyatlarda satışları var. Ha şu da olabilir. Uzun zamadır vatandan ürün almıyorum ve ne durumda olduklarını da bilmiyorum, belki son zamanlarda sizin gibi şikayet edenler artmıştır ve kalitesiz hizmet veriyor olabilirler. Geçmiş olsun diyelim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TamerÇ.    96
TamerÇ.

Geçmiş olsun.. Sizin olay bence şanssızlık olmuş. Vatandan eski kasaya ekran kartı, güç kaynağı olmak üzere, telefon, harici disk, kulaklık, ses sistemi vs bir sürü alışveriş yapmama rağmen bir kere bile sorun yaşamadım. Öncelikli tercih ettiğim mağazalardandır benimde. 

 

Arızalı ürünleri paketleyip tekrar satmaya kalkışacaklarını hiç düşünmüyorum. Sonuçta ülkedeki önde gelen teknoloji mağazalarından bir tanesi o riske bence girmezler. Eğer ki siz bu düşüncedeyseniz, Vatandan alışveriş yapmayın, benim şikayet edecek vaktim yok demek yerine bence hakkınızı sonuna kadar arayın ve şikayet edin ki varsa eğer bir sorun tamamen ortadan kalksın :good:

 

Daha önceki ürünlerde oldu mu bilmiyorum ama Rx580 de 3 hafta bekleme sebebiniz madencilik stoğu yapılmalarından dolayı olabilir. Çünkü bu aralar stoklarda RX400 ve 500 serilerini bulmak epeyce zor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirEvo    29
SirEvo

Çok geçmiş olsun. Çok kötü denk gelmiş. Diğer arkadaşların da dediği gibi elektronik işi şans işidir ve benim de talihim gülmez bu konuda ama sizinki inanılmaz üst üste gelmiş. Veya alışveriş yaptığınız yerle alakalı bir durum bu. Farklı bir şubeden alma yoluna gidilebilir tabi ama bu saatten sonra ben de olsam ben de Vatan'dan alışveriş yapmazdım açıkçası. Bu arada ben de genelde Vatan'dan alıyorum ne alırsam, en son Haziran 2016'da bilgisayar topladım mesela ve sıkıntı çıkmadı. Ufak tefek (klavye, mouse, kulaklık) alışverişleri de oradan yapıyorum ve arkadaşlarıma da birkaç defa bilgisayar topladık, hiç böyle sıkıntılarla karşılaşmadım. Birkaç defa aldığım ürünü beğenmedim veya artık ihtiyacım kalmadı, ona da çek vermişlerdi. Sorgusuz sualsiz iade almaları falan cabası, size cidden kötü denk gelmiş.

Edited by SirEvo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu

Cidden çok kötü bir talihsizlik bu. Heleki son aldığım ürün 1700 liralık bir ekran kartıydı. Yani tam anlamıyla paramı Vatan Bilgisayara öylece koydum, 10 gündür de kartsız bekliyorum. Bilgisayarımı açamıyorum. Al ben yemeyim sen ye, oldu. Umarım bir an önce işler sonuca ulaşır. Oyun oynama hevesim kurasağımda kaldı.

 

@SirEvo, İade ettiğin ürünleri alışveriş kuponu vermeden önce teknik servise gönderdiler mi yine de?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirEvo    29
SirEvo

@YukiKaze

Yok, benden direkt aldılar. Benden sonra sağlam mı diye bakıp bakmadıklarını bilemiyorum tabii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dracarys    13
dracarys

Satılan ürünlerin ayıplı olması farklı bir konu.Yeni aldığın bir ürün aldığında kutuyu açtığında bozuksa o ayıplı ürün oluyor.

Para iadesi yapması lazım.Ancak gel gelelim firmalar bunun yerine garantiye yolla diyor.Tabi aldığın marka da önemli

marka kutudan yeni çıkan ürün bozuksa alıp yenisini yollaması lazım.Burda Asusda da aymazlık var.

Sıfır ürün kutudan bozuk çıktıysa bozuk olanı alıp yerine sıfır başka ürün vermeli.

Bozuk yada işlem görmüş ürünler refurbished şeklinde adlandırılıyor.Yeni ürün diye bunları satamaz herhalde, o kadar da değildir.

Çok geçmiş olsun.Vatan ciddiye almazsa bir de asusla iletişime geç derim belki sıfır başka ürün yollarlar.

Hoş bu siteden bildiğim kadarıyla asus da bu konuda aymazmış ya neyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzunserdar    755
Uzunserdar

Bende Vatan'dan çok alışveriş yaptım benim başıma böyle bir olay gelmedi. Elektronik kesinlikle şanş işi ben bir yanlışlarını görmedim. Yaşadığım bir olaydan dolayı aksine hep Vatan pc'den alırım. Olay şu 2tb harici disk aldım, 1.5 ay geçmedi kafa atmaya başladı götürdüm aldığımda 350 tl idi. Sonra dediler tamir olmuyor 0 mı verelim yoksa iade faturası kesip yerine içerden mağazadan başka bir şey mi alırsınız diye sordular. Bende iade faturasını alıp mağaza'ya gittim aynı hdd 250 ye düşmüştü tekrar aldım üstüne 20 veya 30 verip 2.5'' 500 gb aldım mutlu oldum benim gözümde + puan oluştu. O gün bugündür başka bi yerden almam. Kısaca durum oradaki personelin insafına kalıyor bence yanlış bir şey ama öyle. Sizin konu kapsamı dışında yazıyorum. Ben hiç ters bir olayla karşılaşmadım şu ana kadar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
screeam    0
screeam

ben 20 küsür yıldır elektronik tamir satış üzerine calışıyorum herkes bişey yazmış şunu söyleyim bir ürünü aldığın firma önemlidir bu firma distiribitörü arayıp işin düzgün yapılmasını yada yapılıp yapılmadığını kontrol eder takip eder yaw bir divx player için 8 kere gidilir mi ? birsürü örnek verebilirim bunun gibi bir satıcının ithalatcılarla iyi ilişkileri ve bir muhabeti olması gerek mköyde yirmi yıldır calıştığım bir firma var orta ölçekli bir ürünü götürürüm değiştirirler ve bunu herkese yaparlar bir telefonla işini halledersin gitti gidiyorda bile o kadar ürün aldım hep ilgili insanlar cünkü olumlu yorum alamazlarsa satış yapamazlar başta iyi olan sonraları nasıl olsa herkes benden alıyor mantığıyla salıyor müşteri memnuniniyeti kalite kalmıyor

 

3  kuruşa calışan eleman olan calıştığı yer cokda umurunda olmayan insanlardan ne bekliyorsunuz ? + fiyat olarak çok yüksek ürünler

 

şu kadarını söleyim alıyorsanız ithalatcısını bildiğiniz ürünleri almaya calışın ve iyi bir ithalatcı olsun

 

garantiye kendiniz gönderin yada götürün bu şekilde işleriniz belki halolur

 

seçim sizin ben yüzlerce örnek verebilirim şikayetvara girin bakın :) ben kendi veya arkadaşlarımın yaşadıklarını yazabilirim

 

ama binlerce şikayet sorun yaw normal mi bu

 

 

valla iade ürünler yada teşhir ürünleri çok  ürün dönüyor ben bu tür şeyleri alışveriş sitelerinden yapmışımdır coğu zaman mecbur kaldığımda cünkü stok tutmuyorlar distiribitörden geliyor ürün tabi hepsiburada com gibi sitelerde daha dikkatli olmak gerekiyor oradada satıcılara iyi bakmak gerekiyor

 

birşey yazıncada bir sürü savunan çıkıyor :) insanlar doğruyu yanlışı savunur halden çıkıp çıkar varsa iyidir moduna girmiş ben elektronik bilişimde en eskilerden biriyim ben teknik servis olayı kötü ötesi ve satılan ürünlerde sorun çıkma olasılığı yüksek diyorsam öyledir insanları uyarıyoruz mecbur kalmadıkca almayın buralardan yada alıyorsanız distiribitörüne bakın ürünün sorun halinde oraya götürün arıza için yada paranızı iade almaya calışın

 

onun dışında ister alırsınız ister almazsınız :) benim çebimden para çıkmıyor bu iş kolayına kaçmakla akalalı sanırım internette görüyürsünüz adamların mağaza olayı var arabaya atlar görüp alırım diyorsunuz bir araştırın bir ürünü alırken on gün yirmi gün firmayı seçin ürünü seçin :) herşey pat olsun mantığı

 

gold pc den ürün almayı tercih ederim ben metro elektronik gercekten büyük bir ihtalatcıdır alacağınız gold pc mağazası önemli ama :) büyük olanları tercih edeblirsiniz

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu

Şimdiye dek pek çok kişi "elektronik şans işidir" diye birbirinin ardı sıra konuştu. Pek tabii benim art arda arızalı ürün almış olmam apayrı bir şanssızlıktı ama neden ben paramla yaptığım bir işi 'tuttu tutmadı' diyerek oynamak zorundayım ki. Kimse parasını koyup da arızalı ürün alıp teknik servisten cevap beklerken sürünmek zorunda değil. "Elektronik şans işidir" diyerek Vatan Bilgisayar veya ona benzer firmaların işlerini iyi yapmamasına burada pek çok kişi kendiliğinden bahane oluşturdu. Yarın sizin de yeni aldığınız bir ürün arızalı çıkarasa iyi canım "elektronik şans işidir, şansım izin yetmedi" deyip ürün garantideyken oturup öyleye beklemekten keyif alır mısınız orası muammalı. Hele ki sizin için büyük para sayılabilecek bir harcama yaptısaynız... orasını düşünemiyorum.

 

Şu an kim ne derse desin, hiçbir firma babamızın oğlu değil ve hiçbiri de bizim iyiliğimizi düşünmüyor. İş ahlakıyla hiç kimse hareket etmiyor ve işin ucunda ceplerine girecek para olmasaydı az da olsa hareket etmezlerdi. 

 

Demem o ki şu an iyi hizmet diye bir şey yok, müşteri memnuniyeti diye bir şey yok, pek çoğumuz bu ve bunun gibi firmalar tarafından ezilmeye alıştığımız için az bir şey hizmet görünce iyi hizmet aldığımızı sanıyoruz. Ve arızasız bir ürün almayı şansa bağlama durumu oluşmuş. 

 

Aldığınız bir ürün daha ilkbaştan arızalı çıktıysa, paranızla rezil olduysanız, bu firmanın suçudur.  

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzunserdar    755
Uzunserdar

Ben firmayı savunmuyorum. Yukarda yazdığım gibi sizin konu dışında yazdım. Sen % 1milyon haklısın benim başıma gelmedi ama ilerde ne olur bilemem. Gerçekten üzüldüm durumuna yanlış anlaşıldıysam affola. Bence bu durum tamamen FRANCHISING ile ilgili senin aldığın şubenin başındakilerle alakalı olabilir. Vatan Pc'nin suçu yok mu var tabikide adam aklıllı denetlemiyor olabilir bunları. Örnek olarak İzmir forum Bornova'da 2 adet teknosa var ama sahipleri başka parasını ödeyip açmışlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    234
Kanpuu

@Uzunserdar, yukarısa yazdıklarımı sırf senin mesajını görüp de yazmadım. Bugün oturup yazılanlara bakınca "elektronik şans işidir" sözünün insanları kaz gibi yolmaya çalışan bu firmalara bahane sunduğunu farkettim. Yarın ürünü garantiye göndermek istediğinizde oradaki eleman yüzünüze "elektronik şans işidir kardeşim" derse hiç şaşırmayın. 

 

Bu arada Vatan Bilgisayardan yaptığım tüm alışverişlerimi ana binasından yaptım. Şu AVMlerdeki ufak şubelerden değil. Ben onların ana binasından art arda arızlı mallar aldım.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kornsky    342
Kornsky

@YukiKazeBenim senin kadar alış verişim olmasa da Vatan Bilgisayardan 8000 Tl civarı alış verişim oldu. Ürünler içinde sadece ''SEAGATE 2TB 3.5 EXPANSION USB 3.0''den memnun kalmadım. Ama arıza servisinde bir vatandaşın çok zor durumda kaldığını da gördüm. Açıkcası arıza kabulde insanlara bu tarz sıkıntılar yaşatılmaından rahatsız oldum.

Edited by Kornsky
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...