Jump to content
Sign in to follow this  
Kanpuu

Vatan Bilgisayar ve onun kalitesiz ve rezil hizmeti.

Recommended Posts

Kanpuu    242
Kanpuu
Kornsky, 3 dakika önce tarihinde yazdı:

@YukiKazeBenim senin kadar alış verişim olmasa da Vatan Bilgisayardan 8000 Tl civarı alış verişim oldu. Ürünler içinde sadece ''SEAGATE 2TB 3.5 EXPANSION USB 3.0''den memnun kalmadım. Ama arıza servisinde bir vatandaşın çok zor durumda kaldığını da gördüm. Genelde arıza kabulde insanlar bu tarz sıkıntı yaşatılmaından açıkcası rahatsız oldum.

 

Yani benim gibi mağdur olan bir başkasını mı gördün? Eğer öyleyse o adamın duygularını inan bana çok iyi biliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kornsky    342
Kornsky

Samsung marka elektrikli süpürge almış. Daha önce mağzada idare edip göndermişler. İade süresi geçtiği için, samsung servisine yönlendiriyorlardı. Adamın yerinde inanki olmak istemezdim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CinTonik    246
CinTonik

Ben de seneler önce WD 2 TB harici disk almıştım. İndirimdeydi ürün. 159 liraydı ve kapışılıyordu. (Sonra Taiwan'daki sel olayı oldu ve bir daha da o fiyatlara hiç inmedi HD'ler.) İki tane alıp eve geldim. Birisi arızalı çıktı. Koşa koşa gidip değiştirdim. Eve geldim o da arızalı. Tekrar gittim değiştirdim. Üçüncü seferde sağlamını buldum ve o gün bugün ikisi de sorunsuz çalışıyor çok şükür. Diyeceğim o ki, "elektronik şans işi" deyip hakkımızı aramaktan vazgeçmemeliyiz. Tüketici olarak biz bu kolaycılığa ve kabullenmişliğe düşersek üretici firmalar da satıcı firmalar da git gide lakaytlığa düşer. İndirimde olan o kadar parti HD'den kimbilir kaç tanesi arızalı çıkıp geri getirildi merak etmiştim. Sırf bana iki tanesi denk gelmişti üst üste. Kaldı ki bu kadar hassas üretim aşamalarından geçen bir ürün için 2 tane hatalı ürün bile fazladır bence. Mercedes-Benz'de binlerce araç üretiyor ama fabrikasyon hatalı olup değiştirilen veya değiştirilmesi istenen aracı ben hiç duymadım. İlla ki vardır ama tam bu noktada üreticinin ya da satıcının iş ahlakı devreye girer ve böyle bir olay duyulmasın diye insanlar kıçlarını yırtar ve başarılı da olurlar, biz de duymayız. Ama iş ahlakı yönünden en solda sıfır olduğumuzdan bu ülkede her şey olur. 2008'de dünyanın en çok satılan binek aracı Toyota Coralla almıştım ve araç bayiden çıkışından 200 metre sonra yolda kalmıştı. Satıcının ve üreticinin (O zaman Sabancı'ydı) "git kime şikayet edersen et" tarzı yaklaşımı sonucu dünyanın en çok satan aracına tövbe etmiştim. Velhasıl-ı kelam; Türkiye'de yaşıyorsanız her şeye hazırlıklı olmanız gerekiyor. :)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    242
Kanpuu

Yukarıda @CinTonikdenebilecek her şeyi demiş. Örneklerle vaziyeti gayet iyi açıklamış.

Edited by YukiKaze
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
SirEvo    29
SirEvo
YukiKaze, 2 saat önce tarihinde yazdı:

Şimdiye dek pek çok kişi "elektronik şans işidir" diye birbirinin ardı sıra konuştu. Pek tabii benim art arda arızalı ürün almış olmam apayrı bir şanssızlıktı ama neden ben paramla yaptığım bir işi 'tuttu tutmadı' diyerek oynamak zorundayım ki. Kimse parasını koyup da arızalı ürün alıp teknik servisten cevap beklerken sürünmek zorunda değil. "Elektronik şans işidir" diyerek Vatan Bilgisayar veya ona benzer firmaların işlerini iyi yapmamasına burada pek çok kişi kendiliğinden bahane oluşturdu. Yarın sizin de yeni aldığınız bir ürün arızalı çıkarasa iyi canım "elektronik şans işidir, şansım izin yetmedi" deyip ürün garantideyken oturup öyleye beklemekten keyif alır mısınız orası muammalı. Hele ki sizin için büyük para sayılabilecek bir harcama yaptısaynız... orasını düşünemiyorum.

 

Şu an kim ne derse desin, hiçbir firma babamızın oğlu değil ve hiçbiri de bizim iyiliğimizi düşünmüyor. İş ahlakıyla hiç kimse hareket etmiyor ve işin ucunda ceplerine girecek para olmasaydı az da olsa hareket etmezlerdi. 

 

Demem o ki şu an iyi hizmet diye bir şey yok, müşteri memnuniyeti diye bir şey yok, pek çoğumuz bu ve bunun gibi firmalar tarafından ezilmeye alıştığımız için az bir şey hizmet görünce iyi hizmet aldığımızı sanıyoruz. Ve arızasız bir ürün almayı şansa bağlama durumu oluşmuş. 

 

Aldığınız bir ürün daha ilkbaştan arızalı çıktıysa, paranızla rezil olduysanız, bu firmanın suçudur.  

 

 

 

Benim "elektronik şans işidir" dememden kastım bu değildi, onu belirteyim. Aldığın ürün bozuk çıkıyorsa her türlü kavgasını edersin zaten. Sosyal medya olsun, müdürlükleri olsun, bu kadar büyük meblağlı ürün alıp bozuk çıksa dağıtırım ben de ortalığı. Benim şans işi dememden kasıt, 2 kişi aynı ürünü aldıktan sonra tamamen birbirinden farklı performanslar alabiliyorlar. Biri çok kısa sürede bozulabiliyor veya sorun çıkartıyorken diğeri yıllarca sorunsuz götürebiliyor.

 

Ürünü aldım, bozuk çıktı, "aa elektronik şans işi, yaşasın Vatan" modunda olan kimse olduğunu düşünmüyorum, biraz yanlış anlaşılmışım/z.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    242
Kanpuu

@SirEvo, bunu sırf senin sözün için söylemedim. Dediğim gibi art arta söylendi bu söz, sadece sen değil. Senin yukarda bahsettiğin gibi ürün sağlamken kullanım esnasında oluşan amma benim irademle amma başka bir şeyin yüzünden oluşan her türlü arıza kabulüm olurdu ve susardım. Ve belirterek söylüyorum ben konuyu açtığımdan beri direkt arızalı ürün satın almış olmaktan bahsediyordum. Sen de bana bu bahsettiklerimi okuyarak cevap vermişsindir.

 

Bir ürünü sağlam alsan da arıza oluşabilir ve herkes buna tahammül gösterir.

 

Umarım yarın birgün sen de böyle bir durum yaşamazsın inan bana insanın çok gücüne gidiyor. Hele bir de pahalı bir ürün aldığını düşün... Bir de art arda benzeri durunlar yaşadıysan... Alıp da kırkını çıkaramamak çok sinir bozucu bir şey. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
crohn    13
crohn

Hocam geçmiş olsun. Şahsen senin yerinde ben olsaydım aldığım 2 üründe arızalı çıktıktan sonra bir daha o mağazaya uğramazdım. Vatan müşteri memnuniyeti konusunda her firma gibi çok kötü. Bende bir telefon sorunu yaşamıştım ama sonunda tüketici hakem heyeti kararı gereği parayı geri aldım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dracarys    13
dracarys

Elektronik şans işi diyip geçmek olurmu hiç, yapmayın yahu.Elin oğlu ta çinden sadece fotoğrafa bakıp

eski ürünü geri istemeden yenisini yolluyor.Bizdeki firmalarda bu bilinç sıfır.Tabi ülkeye gelen yabancı firmalar da

bizimkilere uyuyor.misal logitech.

Arkadaşın sıkıntısı ürünün bozulması değil ki.Daha alır almaz hemen bozulması.bu hiç normal değil.

Hele kötü şans diyip de geçilecek iş değil.Vatan bozuk olanı alıp hemen yenisini vermeli.

Garanti işiyle uğraştırmamalı.Tabi satın alınan markanın da burdaki tavrı önemli.Demekki bu tarz durumlarda firmalar

vatan bilgisayarı uğraştırıyor ki vatan da geri alıp yenisini vermiyor.En kötü marka garantiden yeni ürün yollamalı

ama yeni aldığın ürün garantiden tamir görüp gelirse başlarım böyle işe.Şans filan değil bu resmen adam kazıklamak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kornsky    342
Kornsky

Çok geriye gitmeye gerek yok. Samsung ''Galaxy Note 7'' peş peşe patlayan telefonları toplatmak zorunda kalmıştı. Onlarlarca ve yüzlerce kusurlu ürün çıkması açıkcası beni pek şaşırtmıyor. Firmaya ürün iadesi konusunda zorluk yaşamayan bu firmalar. Gerek Vatan Bilgisayar gerekse başka firma bence, neden bu kadar arıza kaydı alıyorum diye düşünmesi gerekir. Bir yerde sıkıntı var ve incelenmeyi bekliyor.

 

@YukiKaze gibi benim de bu kadar başım ağrısa, yaşadığım sıkıntılar hakkında insanları bilgilendirdim.  @YukiKazeBenim gibi diğer arkadaşlarımız da yaşadığın bu sıkıntıdan rahatsız olmuştur. Geçmiş olsun, işallah tekrar aynı sıkıntıları yaşamazsın. 

 

Açıkcası tekrar Vatan Bilgisayar'dan alış veriş yapacağını da düşünmüyorum.  

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    242
Kanpuu
dracarys, 5 saat önce tarihinde yazdı:

...ama yeni aldığın ürün garantiden tamir görüp gelirse başlarım böyle işe.Şans filan değil bu resmen adam kazıklamak.

 

 

@dracarys, ilk 30 gün içerisinde arıza çıkartan hiçbir ürün tamir göremezmiş. Mutlaka yenisi gönderilmeliymiş. Yasal olarak böyle bir hakkımız varmış. En azından böyle bir hakkımız varmış yani. 

Edited by YukiKaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
montediaz    2
montediaz

Ben IPAD konusunda sıkıntı yaşadım; bir arkadaşım Samsung tv de sorun yaşadı, 2 senedir kapısının önünden geçmiyorum.

 

 

Kolunu kaptırana kolay gelsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ches    0
Ches

Eski bir çalışanı olarak vatan bilgisayarın, servisten gelen veya müşteri tarafından iade edilen ürünlerin tekrar reyona konulup satıldığı doğrudur. Ürün almadan önce ilk açanın siz olduğundan emin olun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kanpuu    242
Kanpuu
Ches, 4 saat önce tarihinde yazdı:

Eski bir çalışanı olarak vatan bilgisayarın, servisten gelen veya müşteri tarafından iade edilen ürünlerin tekrar reyona konulup satıldığı doğrudur. Ürün almadan önce ilk açanın siz olduğundan emin olun.

 

Şeffaf kutuya sahip gamepadlere bakıldığında pek çoğunun kutusunun plastiğinin açılıp kapanmaktan ezilip beyaz bir renk aldığı görülüyordu. Açılmadığına kanaat getirdiğim iki tane gamepad zar zor almıştım vakti zamanında.

Share this post


Link to post
Share on other sites
freeseatr    116
freeseatr

Bizimkilere vakti zamanında casper hazır pc satmışlar ben alırlarken yanlarında yoktum ne yazık ki. q9600 + msi bilmem ne kodlu anakartı anakart 6 ayda cortladı . Satılan hazır pc stok fan tam oturmamış resetliyordu. Hdd refurbished çıktı. Garantiye gitti yine refurbished hdd gönderdiler bu hdd yi hala kullanıyordum emekliye ayırdım. Yılı 2009

hdd

Herhalde son alışverişimiz oldu. Hazır sistem almayın içinde sıfır olan ürün olduğunu zannetmiyorum. İlla birilerinden geri gelmiştir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dracarys    13
dracarys

Bu refurbished ve kullanılmış ürüne denk gelenler ürünleri piyasa fiyatının altına kampanyalı mı aldınız.

Hoş öyle de alsanız bilgilendirme yapması lazım.

İnsan inanamıyor gerçekten bu kadar olmaz diye.Bana denk gelse gider dükkanı basarım herhelade, çok can sıkıcı...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...